Passionate, gun, trainwreck, memories, summer, electric, lullaby, senseless, song, sadist :|

HAI SĂ NE JUCĂM ÎMPREUNĂ. CE CIUDAT SUNĂ ACUM, CÂND ACEL SENTIMENT INOCENT A DISPĂRUT DE MULT. HAI SĂ ZBURĂM. NU, O SĂ STĂM PE PĂMÂNTUL ĂSTA ŞI O SĂ ZÂMBIM SARCASTIC PÂNĂ CÂND CINEVA SE VA PRINDE CĂ SUNTEM EXTRAORDINARI. PENTRU CĂ SUNTEM.

joi, 22 august 2013

Tsukiuta (Vară)

     Ploaia încă rece şi-a făcut calea printre fisurile sufletului meu, topindu-mi tristeţea pentru ca apoi să mă părăsească sub formă de lacrimi. Privind artificiile verii, am simţit cu fiinţa mea se umple de fericirea culorii explozive. Pierdută în rutina verii, am ocolit farmecul zilelor trecute pentru a-mi căuta o nouă flacără.
     În ultimul timp am avut atât de multă treabă cu familia încât timpul meu a fost făcut franjuri. Azi, în timp ce mă ocupam de sarcinile mele, am decis să ascult nişte drama CD pentru că puteam. Am ales Tsukiuta pentru că am dat de un cântec din serie recent şi mi s-a părut ceva nu prea serios, deci nici greoi.
     Tsukiuta este, cam evident, o serie de drama CD-uri. Un producător de muzică vocaloid compune un cântec şi re-aranjează un altul (de obicei melodii vechi japoneze), pentru un personaj al seriei, în fiecare lună. Tema este chiar luna anului în sine, sau mai bine ce se asociează cu ea. Personajele sunt atât masculine cât şi feminine, grupaţi câte 6 în grupe de idoli. Fiecare CD are, deci, două melodii şi două părţi de poveste vorbită, plasată înainte ca băieţii să devină idoli. 
     Am început cu luna iunie pentru că seiyuu-ul este favoritul meu Aoi Shouta, acolo a fost precizat personajul din luna iulie, aşa că l-am ascultat şi pe el, şi el a făcut legătura către august. Am să-i iau pe rând. Pentru cine e interesant, e cineva care a tradus profilele de pe site în engleză. Tot pe site se găsesc toate minunile de genul, voice and songs samples.

     IUNIE - Minaduki Rui (seiyuu: Aoi Shouta, producător: yuyoyuppe ---> YEEES)
He has a wound on both his heart and body. He possesses a delicate perfect pitch.
     Bun bun bun, deci de Rui ştiam dinainte să fie lansat, când am bântuit prin tag-ul Aoi Shouta pe vremea când se difuza UtaPri 2. Plănuiam eu cândva să-l ascult pentru că personajul părea un cutie. Deci, tema lunii iunie este ploaia (aparent în Japonia cam atunci e sezonul ploios) şi sentimentul care vine de obicei cu ea. Rui e perfect descris de citatul ăla tradus de pe site. E rac, se simte de ce e delicat. Vocea lui Shotan este absolut perfectă pentru imaginea lui delicată. La a doua melodie era acolo ceva care mi-a sunat mie a Yuppe, şi când am dat de confirmare pe site, well that was happiness. Unul dintre seiyuu mei preferaţi şi unul dintre compozitorii mei preferaţi în acelaşi loc? THIS I CALL JOY. Astfel că vocea delicată şi frumoasă a lui Shotan şi linia melodică/versurile distrugător de frumoase ale lui Yuppe se combină pentru a combina ceea ce Shotan descrie în interviul lui de pe blogul Tsukiuta ca fiind "ţipăt sufletului lui Rui". And officially "Rainy moment" tops "Winter Blossom" (Ai Mikaze song) and becomes my fav Shotan song.

*goes and reads the other two interviews cuz they are precious info*
     IULIE - Fuduki Kai ( seiyuu: Watano Hataru, producător: hitoshizuku x yama△)
This big hearted handsome aniki is full of energy!
     That is Kai bascially, dudes. (also the beautiful nice side of leos, cuz yeah he's a leo). Luna iulie în Japonia înseamnă în mare festivale (Tanabataaa dudees) şi culoare şi artificii. Kai cam aşa este, o chestie plină de viaţă şi fericire (bă noi zodiile de foc suntem serios optimişti din câte ştiu eu). Ambele cântece au în versuri poveşti de dragoste, şi în linia melodică elemente tradiţionale japoneze. Cel de-al doilea chiar face legătură la Tanabata, cât şi la personaj în sine. Seiyuu este Watano Hataru, pe care nu prea le-am auzit cântând, dar sună foarte bine, are o anumită putere în voce, şi, după ce i-am citit interviul, mi-am dat seama că e posibil să cânte aşa pentru ca să menţină imaginea această...măreaţă, să-i zicem, a lui Kai, care până la urmă este un personaj cu inima mare şi blândă, şi cu înălţimea de 1,86.

     AUGUST - Haduki You ( seiyuu: Kakihara Tetsuya, producător: utataP)
Placing women above men, a “rival of men” doing as he pleases; an unrestrained guy.
      First impression was "ooh look at this baby lazin' in a pool while im working this beautiful thing aaargh". You e foarte random, totul pentru el liber şi indecis, orizontul e infinit. Când i-am văzut moaca aia nepăsătoare şi mofturoasă şi numele lui Kakki, m-am bucurat să dau de un astfel de personaj făcut de Kakihara Tetsuya, pentru că era o situaţie pe care n-am mai auzit-o. Also dat hair. Modul în care You arată are probabil cel mai mult impact pentru mine. Bucăţică aia de poveste mi-a amintit de mine şi de modul în care-mi petrec eu verile. Cântecele sunt absolut la fel de random, tocmai d'aia n-au un sentiment care să creeze o legătură. Amândouă au ritmuri sintetice, ceea ce le fac cumva plăcute şi fac o pereche bună cu versurile relativ dar nu deranjant de repetitive. 

     Arta e foarte frumoasă, hainele arată mişto, coperţile au referinţe deştepte, ochii nu-s prea mari (am observat că chestia asta s-a mai diminuat în ultimul timp sau poate n-am dat eu de ochii cât juma' de faţă recent...ba am dat dar nu mai ştiu unde). Artista se numeşte Jiku şi stilul ei nu are nimic special, dar este curat şi socate bine în evidenţă personajele.
     Hoarda aia de seiyuu sună superb când mă uit la nume şi din mâna celor care scriu muzică pentru vocaloizi ies mereu chestii frumoase, aşa că abia aştept să ascult şi restul. Tsukiuta a fost genul acela de chestie care mi-a gâdilat mie intuiţia şi mă bucur că nu m-am înşelat.

...să traduc cântecele lui Rui...să nu le traduuuc...
să vedem dacă găsesc versurile
dacă nu aşteptăm până vine CD-ul meu *it's not like i went ahead like crazy and bought it!*
[edit]neee nee că le-a tradus cineva so if ur intrested its here and here

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 
back to top