Passionate, gun, trainwreck, memories, summer, electric, lullaby, senseless, song, sadist :|

HAI SĂ NE JUCĂM ÎMPREUNĂ. CE CIUDAT SUNĂ ACUM, CÂND ACEL SENTIMENT INOCENT A DISPĂRUT DE MULT. HAI SĂ ZBURĂM. NU, O SĂ STĂM PE PĂMÂNTUL ĂSTA ŞI O SĂ ZÂMBIM SARCASTIC PÂNĂ CÂND CINEVA SE VA PRINDE CĂ SUNTEM EXTRAORDINARI. PENTRU CĂ SUNTEM.

duminică, 14 iulie 2013

Tanabata

私の妄想が事実に成りますように・・・
か?

     Dorinţele mele erau probabil la fel de multe precum stelele, dar nu vor fi niciodată atât de minunate, de luminoase, sau de necesare cerului nopţii aşa cum stelele sunt. Şi totuşi eu am continuat să-mi doresc. Să pot zbura printre ele, sau să strălucesc ca ele, să mă pierd printre ele, să fiu steaua luminoasă în cerul nopţii inimii cuiva. Dar...cel mai probabil mi-am dorit să fiu eu o stea. Şi totuşi ar fi trist, ca lumina mea să ajungă pe pământ mult după ce ea în sine s-a stins. Aşa că am să-mi doresc...

素敵な人生を過ごすように
お金がいぃぃぃーっぱいありますように
日本に行きますように
それ全部がかなわないのならば...
桂木桂馬のような人間に成りますように!

     Mi-este absoultă lene să vă traduc. Oricum sunt chestii tipice la care v-aţi aştepta de la o visătoare materialistă iubitoare de călătorii şi de jocuri otome ca mine. If you don't call these hints than...Plus, figura adorabilă a lui Katsuragi Keima ar trebui să însemne ceva, nu? Mai nou, băiatul ăla este zeul meul. Oricum el e zeu în lumea lui.
      Ideea pentru postarea asta mi-a venit acum luni de zile, când mă jucam prima dată Starry Sky ~in summer~ şi am dat acolo de tanabata. Am zis să aştept până când vine sezonul prielnic şi...uită-ne aici!
      Dacă nu ştiţi ce e tanabata, s-ar putea să fi dat de ea undeva în anime. Apare în Haruhi Suzumiya no Yuutsu, e un întreg episod cred centrat pe tema asta, defapt pentru întreaga serie seara de 7 iulie este un punct important. Apoi apare în Nana; în Bakemonogatari tanabata şi legenda lui Orihime şi Hokoboshi legată de triunghiul de vară are un rol foarte important şi motivul ăsta e inclusiv întâlnit în cântecul de la supercell care e ending pentru serie, Kimi no Shiranai Monogatari. De asemenea, în Bleach, prin numele lui Inoue Orihime.
      Cunoştinţele mele legate de tanabata sunt câteva date de bază, dar nici nu cred că aş avea nevoie de mai mult, atâta timp cât totul e în ordine. Poate am şansa în ăştia doi ani de liceu să fac un proiect pe tema asta, ar fi foarte interesant. Fie, Tanabata (七夕), cu kanji de la "şapte" şi "seară", înseamnă "seara celei de-a şaptea zi". Festivalul a fost împrumutat de la chinezi şi se sărbătoreşte în toată Japonia, în jurul dăţii de 7 iulie, uneori însă şi în jurul dăţii de 7 august. Legenda spune că Orihime, fata lui Tentei (regele cerului, sau universul în sine), ţesea haine foarte frumoase la malul râului Amanogawa (Calea Lactee). Tatălui ei îi plăceau foarte mult aceste haine, dar Orihime era nefericită pentru că, neavând timp să facă altceva, nu se putea în drăgosti. Ea îl întâlneşte însă pe Hikoboshi, de care se îndrăgosteşte la prima vedere, căsătorindu-se cu el. Dar uită să mai ţese acele haine pe care tatăl el le iubea atât de mult, iar Hikoboshi îşi lăsă turmele de vaci libere peste tărâmul lui Tantei, ceea ce-l mânie pe acesta foarte tare, astfel că o desparte pe Orihime de Hikoboshi, punându-i pe fiecare pe un mal al Amanogawa şi interzicându-le să se întâlnească. Acesta însă plânge şi îl imploră pe tatăl său, care, mişcat de lacrimile ei, îi permite să se întâlnească cu acesta odată pe an, în ziua a şaptea a celei de-a şaptea luni.
      Orihime şi Hikoboshi sunt reprezentaţi de stelele Vega şi Altair, respectiv, care, împreună cu Deneb, fac parte din triunghiul de vară, un asterism (o formă imaginară, ce poate fi desenată pe cer, nu o constelaţie, care sunt oficiale) care cu siguranţă se vede pe cerul verii japoneze. Habar n-am dacă la noi se vede, dar oricum în iulie se face noapte cam prea târziu pentru a merge la observatorul astronomic. M-am informat, pentru că-mi plac stelele. În tradiţia japoneză, de Tanabata fiecare îşi poate scrie o dorinţă pe o bucată mică de hârtie, tanzaku, pe care o atârnă de bambus.
      Probabil Tanabata e una dintre cele mai populare tradiţii japoneze printre fanii anime. Deşi, practic, e un obicei păgân, cum ideea mea de "dorinţă" este infinită, mi-ar plăcea să încerc odată să atârn o dorinţă scrisă pe hârtie de tulpinile unui bambus.

みんな、みんなが幸せに成りますように!
V-am urat fericire, nebunilor ^^



2 comentarii:

  1. Aaah ce-mi place postarea asta >3< Fericire si tie,you amazing person.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aaaaah ce-mi place că-ţi place postarea asta, mă bucur! \(^o^)/
      Fericire pentru toată lumea, că toţi avem nevoie!

      Ștergere

 
back to top