Passionate, gun, trainwreck, memories, summer, electric, lullaby, senseless, song, sadist :|

HAI SĂ NE JUCĂM ÎMPREUNĂ. CE CIUDAT SUNĂ ACUM, CÂND ACEL SENTIMENT INOCENT A DISPĂRUT DE MULT. HAI SĂ ZBURĂM. NU, O SĂ STĂM PE PĂMÂNTUL ĂSTA ŞI O SĂ ZÂMBIM SARCASTIC PÂNĂ CÂND CINEVA SE VA PRINDE CĂ SUNTEM EXTRAORDINARI. PENTRU CĂ SUNTEM.

luni, 20 mai 2013

Shin IV

シン IV

"..........
De mult am vrut să fac asta. Nu glumesc, să ştii. Să am în faţă femeia iubită şi să nu pot pune mâna pe ea, nu-i prea crud? Mă gândeam să aştept până-ţi revin amintirile, dar am renunţat! Nu voi aştepta după ceva care nici măcar nu ştiu când va veni! Continuând să aştept, dacă tu ţi-ai fi revenit la a mă vedea doar ca un frate, ce-aş fi făcut? Chinul acelor trei luni s-ar fi dus de râpă. ...Să ştii că te voi face să te emoţionezi. Să palpitezi din nou neştiind când te voi săruta, e cel mai bine."
       Am stat astă-noapte o grămadă ca să termin ruta asta, totul din neatenţie. Am urmat un walkthrough pentru că mi-ar fi fost greu să prind singurul sfârşit rămas fără un ghid. Ratasem nişte scene, şi deci nişte CG-uri (credeam că nu poţi să iei finalul perfect dacă n-ai prins toate scenele dar până la urmă cred că se rezumă la puncte şi aparent eu eram cam la limită :)) ), astfel că n-a fost chiar o sesiune de skippind de câteva ore. Am luat-o de la bun început, de pe slot-ul salvat de mine, şi, urmând ghidul am realizat şi eu pe unde am făcut greşeli deşi erau chestii relativ minore, normal că n'aveam cum să fac perfect din prima în contextul în care aveam atâtea alegeri.
        Astfel că povestea s-a desfăşurat în mod identic. Mă aşteptam pe parcursul rutelor la nişte schimbări, la nişte variaţii, dar oricum povestea lui Shin e bine scrisă şi s-ar fi creat inconsistenţe dacă o variau. Era acolo o alegere în prima jumătate a jocului, înainte de faza cu artificiile, unde n-am înţeles eu bine ce scria, mi-a fost lene să descifrez, şi am mers instant pe opţiunea pe care o înţelegeam că mi se părea ok. Well that was my mistake. Cred că era vorba...despre modul în care fata îl percepe pe Shin. Şi alegerea bună era o replică de genul "nu te pot vedea ca pe un bărbat" i mean they were childhood friends so she was basically friendzoning him. Dar Shin râde frumos şi zice "las' că te fac eu imediat să mă vezi ca şi bărbat, dacă revenim împreună". Pfffft, feeling like a man, arentcha kid. Next choice a venit tot în cadrul acelei discuţii şi era "ok, dar hai s-o luăm încet" sau "nu putem începe ca fiind prieteni" (lolz what way of friendzoning is dis i mean hes the boyfriend and she wants to get together with him by being friends u stuuupind gurl). First choice obviously, i mean the word "friend" is fucking dangerous these days. Şi BAAAAMF faza de sus. Staaaaai că eu văzusem CG-ul ăla înainte! Bine, voisem să-l uit şi se pare că mi-a ieşit, but still! Faza în sine e epică. ...dacă eram în locul tipei, m-ar fi durut sufletul pentru Shin, i-aş fi răspuns frumos la sărut and ofc after that fall for him like the baka he says i am. Am tradus şii...
        Hai să vorbim puţin despre limbajul lui Shin, că oricum după postarea asta ne luăm la revedere de la el. Săgetătorii, aici vorbesc pentru că mă simt, şi eu vorbesc la fel, dar în română, deci noi, simţim nevoia să ne apărăm. Cum vrem dovezi concrete şi plauzibile, aici incluzându-se şi faptul că suntem în stare să credem şi nişte cuvinte sincere, noi mereu ne confirmăm. Zic noi, eu şi Shin, nu ştiu ceilalţi. Shin foloseşte particula "yo", îşi termină des frazele cu ea. Deşi particula "yo" în acest caz n'are sens propriu şi nu poate fi tradusă (eu am tradus-o aici cu "să ştii" ca să prind acest element al discursului lui Shin), ea de obicei înseamnă întărire, înseamnă convingere. Nu se foloseşte "yo" în cazuri de nesiguranţă, oricât de mică ar fi aceasta. Deci, Shin vorbeşte mereu într-un mod care-l apără, pentru că simte el nevoia în sine, adică se asigură că fata nu înţelege greşit. E clar şi direct, nu vrea să lase loc de îndoială şi normal că are încredere şi îndrăzneală atunci când vorbeşte aşa. Nu vorbeşte neapărat frumos, nu înjură că japonezii n-au aşa, dar nu sună elevant. Spre exemplu, în comparaţie, Kent sună mult mai elevat. V-am mai spus şi probabil şi voi vă puteţi da seama că şi limbajul e metodă de caracterizare, dar în japoneză aspectul acesta este ceva mai accentuat. Simplu spus, dacă eu aş vorbi în japoneză, aş vorbi ca Shin. Srsly. Îşi lungeşte uneori frazele (inflexiunile de limbaj apar de obicei la final) cu o silabă sau ceva de genul, într-un mod uşor...sictirit, dar apăsat, asta denotă caracterul lui conservator către leneş, Shin n-o să facă niciodată ceva inutil. Gosh I wanna write more about this dar am cam uitat.
        Despre faza de sus, am nişte comentarii de făcut pentru că e interesant. În primul rând, exclamaţiile nu sunt exclamaţii în joc, el doar accentuează tonul foarte frumos, dar naiba cum traduc aia ca să exprim că el e şi mai serios şi disperat! Heehe. Aaaaapoi, "a se duce de râpă" e clar limba română şi în niciun caz traducere cuvânt cu cuvânt, dar şi în japoneză e o experesie drăguţă şi interesantă: 水の泡, Mizu no Awa. Primul kanji îl ştiam, este "apă", iar al doilea înseamnă "spumă", adică apa care ajunge spumă, adică nimicire curată. Mie mi se pare drăguţ. Şi ah, trei luni sunt relaţia lui oficială cu fata, el s-a confesat şi ea a acceptat să fie împreună cu el, ca apoi el să se "chinuie" s-o facă să se îndrăgostească de el.
AWWW YEAH =))
        Revenind la poveste, după faza cu sărutul, se ştie că Shin dispare, îl ia poliţia. Deci peste vreo zece zile, după mesajul acela de la el cum că e liber şi bine, el îi dă fetei un telefon. Vorbind cu ea, îi spune ceva de genul cum că dacă ea simte nevoia se pot despărţi. Relaţia decăzuse iar Shin simţea că ea deja nu mai e a lui şi se gândea să n-o mai ţină legată de el, să-i lase drum deschis, cu opţiunea că el ar putea-o totuşi recuceri. Ghid-ul mi-a spus să-i răspund "replica aia e neobişnuită, venind de la tine" (practic Shin spusese ceva ce nu suna a Shin), băiatul frumos aprobă pentru că şi el simţea la fel şiiii moaaar skipping. 
I tottaly forgot to mention this! În excursia aceea, după incidentul în care cineva o mângâie pe Sawa pe spate şi ea face bum bum şi mângâie scările de sus până jos, se ştie că e o alegere, cu cine să petreacă fata noapte. Ghid-ul a zis Toma, deşi e ultima persoană cu care ar fi să stai dacă vrei să iasă bine cu Shin. Am ales deci Toma, Shin s-a băgat repede şi a zis să doarmă toţi trei în aceeaşi cameră. Astfel că băieţii s-au înghesuit într-un pat şi îi zice Shin lui Toma "...dacă pui mâna pe ea, te omor." Pffft.
        Adică skipping în cantităţi industriale huaaaaaa. Se adoptă un ritm interesant al alegerilor, undeva pe la jumătate e acelaşi ciclu pentru ambele rute bune, cea perfectă şi cea normală, se face o bază de puncte solidă, apoi se despart alegerile. Aceleaşi evenimente, nimic nou că deja am văzut tot până acum, mai puţine puncte la bord doar. Se ajunge la 27 august, ziua confruntării cu criminalul. Adică Toma care a crezut că cel mai bine ar fi s-o mângâie pe tipă de pietre. Ahhh, Toma...în ruta lui Shin i se plânge de milă, nu alta. Eeeen fin, dintre toţi tipii, momentan Toma e cel mai puţin preferat de mine. 
        Aici Toma nu recunoaşte ce-a făcut, nu vrea. Tipa nu-şi aminteşte că el a dat-o cu creierii de pământ, refuză inconştient să o facă (pentru că relaţia ei cu Shin nu e neapărat solidă şi pentru că are un ataşament faţă de Toma). Shin îi zice un "du-te naibii" lui Toma şi probabil cei doi nu vor mai veni în contact prea des. Sentimentele lui Toma sunt ceva complex şi complicat, le-am detaliat prima dată, dar în principal băiatul e mai slab decât Shin. Daaaaar tema lui pe coloana sonoră a anime-ului sună frumos >.< (e dance people, why the fuck dance for Toma buuut it fits). Na'vă finalul:

"Tu încă nu ţi-ai recuperat toate amintirile, nu?"
"Mmmhm. Dar viaţa de zi cu zi pare să fi revenit la normal."
"Şi atunci, nu cumva nu-ţi poţi aminti totul pentru că faza cu Toma te reţine?"
"Asta...n-am cum să ştiu."
"Să ştii, m-am gândit la multe chestii. Nu vrei să ne despărţim o dată?"
"Eeeh?! De ce?! Eu să ştii că nu-l iubesc pe Toma în special!"
"Ştiu, dar nu e ca şi cum mă iubeşti aşa cum mă iubeai înainte. Dacă ar fi să mă compari pe mine cu Toma, eşti convinsă că n-ai fi indecisă? În contextul în care din cauza faptului că nu mai aveai amintiri relaţiile noastre au ajuns într-un stadiu imparţial din punctul tău de vedere, m-am îngrijorat că ai fi putut să nu mă alegi pe mine. Mă gândeam că e nedrept să te constrâng să rămâi cu mine doar pentru că am fost împreună înainte.
Doar ştiu că tu eşti ataşată de Toma. Ca să ştii, n-am niciun gând să renunţ. Doar vreau să ne despărţim o dată ca să te pot recuceri din nou. Să te reţin acum pe tine care te simţi într-o anumită măsură vinovată nu mă face să mă simt mai bine, aşa că vreau s-o luăm de la capăt. Aşa poţi fi şi tu mulţumită şi eu pot termina totul fără să mă simt vinovat faţă de Toma. Nu e ca şi cum ar fi vreo problemă, te voi face cu siguranţă să te îndrăgosteşti de mine din nou."
"...Ai atâta încredere?"
"Nu prea. Dar în niciun caz n-am să renunţ, cu siguranţă te voi recuceri, tu doar aşteaptă."
"Deja mă simt mulţumită."
"Ei, ai luat-o prea repede. Nu-i problema mea dacă mai târziu nu vei mai putea fi mulţumită."
"...Atunci, am să aştept. Vin-o şi fură-mă."
"Haa, imediat am să vin. Până când ai să poţi spune că n-ai de ce să regreţi, să nu mă primeşti."
"Aaha...mulţumesc, te iubesc"
"Ţi-am spus c-ai luat-o prea devreme, idioato!"
Setul ăsta de CG-uri e favoritul meu, din punct de vedere al artei ^^

PFFFT GO TSUNDERE SHIN GO GO GOOOOOO! Am tradus baka cu idiot peeeeentru că aşa vreau şi eu le spun tipilor care-mi plac idioţi DECI VAI CÂT MĂ SIIIMT. Înainte mă întrebam ce am dar acum e simplu, i'm just a tsundere. Ăsta e finalul, aaaaadio Shin! Mă debarasez uşor de el pentru că de vreo lună cred că sunt în ruta lui şi m-am cam plictisit. Did I show you this?

Uuuurrrmătoaaarrrrea rută este IKKI! AWWWW YEAH I'm getting so excited about Ikki. Dunno why. Am decis să merg pe acelaşi ritm ca prima dată, să încerc să prind ruta bună din prima, apoi cele proaste şi în final sfârşitul normal. Daaaaaaaar e un yaoi pe care vreau să-l joc şi cred că mă apuc de el înainte să intru în Ikki (pfffft am zis-o aşa intenţionat). DRAMAtical Murder de la Nitro+Chiral a fost tradus de curând şi voiam să joc jocul ăsta de când cu Togainu no Chi. Ai mei nu's acasă până hăăt miercuri deci am timp să fac cel puţin o rută. Deeeeşi...vreau să-l joc tot odată, aşa cum am făcut cu Togainu (nu am ieşit din casă trei zile şi am adunat sesiunile de joc, au fost treizeci de ore, şi n-am făcut altceva în alea trei zile decât să mănânc, dorm şi să mă joc...ar trebui să mă laud cu asta? gosh yaoi wat are u dooooing to meee).

Saaay goodbye to Shin minna! Nu plâng pentru că drăguţul ar fi stresat dacă aş plânge. *sob...*
lolz temele lui Ukyo de pe coloana sonoră sunt groaaaznice if u get me.

2 comentarii:

  1. N-am mai trecut de ceva timp pe la tine, ce mai faci, Sayuuki? ;;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îmi pare bine să te revăd >:D<
      Din câte observi, mă joc. Fie cu lumea digitală sau cea reală :))

      Ștergere

 
back to top