Passionate, gun, trainwreck, memories, summer, electric, lullaby, senseless, song, sadist :|

HAI SĂ NE JUCĂM ÎMPREUNĂ. CE CIUDAT SUNĂ ACUM, CÂND ACEL SENTIMENT INOCENT A DISPĂRUT DE MULT. HAI SĂ ZBURĂM. NU, O SĂ STĂM PE PĂMÂNTUL ĂSTA ŞI O SĂ ZÂMBIM SARCASTIC PÂNĂ CÂND CINEVA SE VA PRINDE CĂ SUNTEM EXTRAORDINARI. PENTRU CĂ SUNTEM.

luni, 15 aprilie 2013

Shin I

シン I


"Uite tu, când eu îmi cer scuze, spui aceleaşi lucruri. Chiar dacă ţi-ai pierdut amintirile."

"Te cred."
"...aşa deci, mulţumesc. Şi totuşi, ce ar trebui să facem dacă eu sunt salvat de cuvintele tale, deşi tu te afli într-o poziţie mult mai îngrijorătoare. Nu-ţi face griji, tot ce am spus a fost adevărat.
...Îmi pare rău. Era şi timpul să-ţi spun eu însumi. Ai auzit tot felul de lucruri de la alţii şi te-ai îngrijorat. ...haa... Când încerc să vorbesc despre acea zi, îmi amintesc lucruri neplăcute.
Ţipătul tău când ai căzut, imposibila lungime a timpului în care aşteptam ca cei care te căutau să se întoarcă. Sau momentul în care te-au cărat fiind plină de sânge, sau perioada în care, fără să mi se spună nimic despre condiţia ta, am fost interogat.
Atunci când te-au cărat, aveai gâtul adânc tăiat, părea că sângerează foarte tare. Faptul că ai rămas doar cu răni minore a fost o întâmplare. Dacă ai fi fost găsită mai târziu, viaţa ta ar fi fost în risc, aşa mi s-a spus mai târziu.
Ar fi fost posibil ca eu să te las să mori. Nu-mi pot ierta incompetenţa. Nu am putut să fac nimic. Deşi erai chiar în faţa ochilor mei, deşi cu câteva secunde înainte îţi prinsesem braţul..."
     Am început cu ruta lui Shin pentru că am decis să urmez ordinea dată oficial și cu care se adaptează anime-ul si pentru că Ukyo, mah fav chara, nu poate fi jucat decât după ce prind finalurile bune pentru toți ceilalți. N-am vreo preferinţa, pentru că defapt si de drept, îmi plac toți ceilalți tipi în aceeași măsură, toți par a fi interesanți într-un mod unic.
     Probabil cu tendinţa de a mă repeta, voi explica ceva mai detaliat algoritmul de joc: acțiunea se împarte în zile datate, iar aproape în fiecare zi exista posibilitatea unui eveniment, și deci, a unor alegeri. Până acum am jucat pana la ziua a 17a și am trecut prin peste 40 de alegeri (foarte multe pentru un otome, însa n-am jucat niciunul pentru PSP până acum, deci s-ar putea că asta sa fie o particularitate a  platformei). Știam de importanţa barelor de status, însă faptul că alegerile sunt dese m-a făcut să nu mai fiu atentă la ea la început - alegerile sunt relativ simple și logice și rezultatul bun poate fi dedus din informația primită din anime. Undeva după ziua a 10a s-a intrat într-o acțiune mai detaliata, s-a cam terminat adaptarea din anime, și deci drăgălășeniile de început, și am ajuns într-un stadiu în care jocul, cât și acțiunea, par complicate.
     Bun bun buun, de aici încolo voi turna tone de spoilere de toate culorile din joc. De obicei nu fac asta, dar cum jocul ăsta e inaccesibil marii majorități, whyyy not. 

     Ruta lui Shin m-a întâmpinat cu aceeași imagine a eroinei fiind sărutata într-un mod frivol de către our beautiful boy, însă s-a simțit mult mai intens decât în anime. De precizat ar fi faptul că Orion simte, din punct de vedere fizic și, relativ, psihic tot ce simte și eroina (prin intermediul lui se descriu stările ei), astfel vai draguțul a sărit 2 metrii în sus când a simțit sărutul lui Shin gosh that was such a lol moment. 
     Ah da si Shin e un mincinos. I mean the way he lies is...fabulously flabbergasting. De la bun început a suspectat că tipa se comportă ciudat, nu răspunde aşa cum ar face-o normal, aşa că a turnat minciuni deștepte, ca s-o testeze - ăsta e începutul construirii încrederii în relația lor (una dintre cele trei bare de status). Şi figura cu care minte este atât de relaxată încât îl face interesant.
"Nu am nicio intenţie să-ţi înţeleg îngrijorarea de care nu-mi spui"
     Ceea ce face momentul în care e emoționat mult mai interesant. La un moment dat, mai târziu în joc, are Orion o replica de genul "astăzi avem o zi libera...n-ar fi anormal să primim o vizitp neanunțată de la Shin" - un stadiu al relației foarte interesant şi care mie-mi place (i like sudden situations). Daaaar, e amuzant ce se întâmplă în a 2a zi - Shin își dă seama că tipa nu are amintiri (astfel scopul celei de-a treia bari de status, care trebuia să monitorizeze nivelul de suspiciune al tipului în legătură cu comportamentul tipei, devine inutil, pentru că bara ajunge la maxim automat, dar ending-ul bun se poate obține fără probleme pentru ca în această situație maximizarea bării este automată şi inevitabila). Unul dintre scopurile inițiale ale jocului dispare, şi deci, suspansul ce avea sa i se alăture, dar asta nu e neapărat deranjant (chestia asta se întâmplă la toți tipii în afară de Ikki). Cauza este însă acoperită de circumstanţe.
     Ruta lui Shin se deschide cu imagine eroinei internată în spital - înainte de timpul povestit a avut loc un accident în timpul unei excursii, în care fata a căzut într-o prăpastie. Astfel ca Shin are impresia ca motivul pentru care ea și-a pierdut amintirile este accidentul, lucru ce devine un avantaj...pentru că cine ar crede că "vai am dat peste spiritul asta draguţ pe care tu nu-l vezi și l-am strans atât de tare în braţe, pentru că tu nu-l vezi, dar nici nu trebuie, numai eu trebuie să-i văd drăgălășenia, și-așa ochii tăi în trei culori ar orbi la vederea lui, deci aceasta fiinţă mai dulce decât orice sărut pe care mi l-ai fi dat tu e acum blocată în inima mea și deci pentru tine nu mai e loc dar nu asta e important ci faptul ca nu mai știu cum mă cheamă, printre altele...". Pfffft there you have a piece of my feelings. Bun, odată ce Shin ajunge la concluzia că nu e posibil ca vreun spirit drăgalăş să-i fi furat inima iubitei lui, se simte vinovat. Dar foarte. Tipul are impresia că e vina lui. Eu cred că vina e împărțită, dar fie. Am să explic tot, deși s-ar putea să repet acțiuni care s-au întâmplat în anime, dar la acela n-am fost atât de atentă precum sunt la joc, și oricum jocul e mult mai clar. Numai eu ştiu cu caţi kanji am făcut cunoştinţa pana acum.
"Am minţit când am spus că ieri am minţit"
     Dar hai să iau evenimentele cronologic (explicaţiile vin mai târziu). După ce ies din spital şi reușește tipa să-și găsească drumul spre casă, următoarele zile Shin vine şi-i spune cine e, ce-i cu ea şi, bineînțeles, cine e el. Ofc he's her just-goten-out-of-friendzone boyfriend şi părintii ei sunt plecați într-o ţară străină dar defapt nu, stau la cinci minute de casa ei, cum stă şi Shin defapt, doar că n-au venit la spital să viziteze pentru că sunt praf de ocupaţi pentru că defapt sunt într-o altă ţară deci "faptul că te-am mințit ieri e o minciuna" lol WAT i seee what u did there there you go you have another point on my love scale cuz i love the way you use ur brain. 
Apoi Shin are o idee care mai târziu devine dăunătoare pentru al lui kokoro: să-i explice tipei ce are de făcut la locul ei de munca (un maid cafe). Şi erau parcă doua alegeri la care am răspuns "okaerinasaimase goshujin-sama" (bine ai revenit acasă, stăpane [al casei]) și "hai, goshujin-sama". Shin de la primul "goshujin-sama" s-a făcut uuuun pic roşu iar la al doilea a zis "osotte mo ii?" (in traducere directă "pot sî te atac" adică "în momentul ăsta te iubesc de mor"). Awww lemme attack YOU you cutie arrrrgh what are you doing to my soul there u can have it i dont mind. Apoi apare şi Toma (together with Shin, the heroin's childhood friend şi probabil cea mai interesantă rută din joc, deci și el e atras de eroină) şi când tipa repeta faza cu welcome home master both go red and i think i could barely see steam above their head. Yeah i know I'm cute.
     Se continuă cu ceea ce a fost adaptat şi în anime (episodul 3?), astfel că Shin apare la ușă într-o zi și face "hai sa mergem la niște pescuit de amintiri". Se duc la facultatea tipei, în camera clubului de muzica ușoară, din care tipa făcuse parte and Shin goes all romantic "i confessed to you here and i kissed you the first time in this room too bad i'll probably not steal your virginity in this room so i shall take another kiss" and yeah o săruta pe dudie fără s-o anunţe defapt. And there you get a choice și normal c-am răspuns "iiya ja nakatta" (nu pot spune ca nu mi-a placut [sarutul].
     În comparație cu anime-ul, ceea ce se întâmplă e mai detaliat, normal cu detalii noi și tipa chiar își recuperează fire de praf de amintiri (cu una dintre ele habar n-am ce e și ma intriga răăău chestia asta). Exista, se pare, două feluri de alegeri - unele care influențează bara de status care arată sentimentele fetei faţă de tip, și unele care influențează statusul încrederii dintre cei doi. În ultimele zile am avut parte numai de situații serioase și alegeri la care a trebuit sa stau să mă gândesc, ceea ce face jocul foarte bun.
Sawasawasawasawasawasaaawa :3 "V-aţi sărutat de nenumărate ori, şi totuşi când îi spui că vrei să-l ţii de mână, fuge ruşinat, cică."
     Vorbind de încredere, după evenimentul de la universitate, are loc evenimentul cu artificiile - prietena eroinei, Sawa, care e chiar un personaj drăguț (și intrigant...), lansează o invitație la artificii micului grup de amici al eroinei, atunci când își dă seama că fata e puțin deprimata din cauza faptului că Shin e deprimat (boala contagioasa). Atunci aflăm de ce majoritatea persoanelor care-l cunosc îl considera înfricoșător pe Shin - la beție, tatăl lui a omorât pe cineva într-o intercalație și astfel Shin a fost etichetat într-un mod neplăcut, existând astfel posibilitatea ca în noaptea accidentului el să o fi împins pe eroina în prăpastie (siiiiiiiiigur). Normal că asta nu-l face pe Shin un criminal...deși având în vedere acest factor, mă intrigă ending-urile proaste. I bet Amnesia's gonna show me some blood and I'm really looking forward to what kind it may be. De la faza asta începe partea serioasă a poveştii și ni se prezintă caracterul relativ depresiv al lui Shin and that's a me gusta for me. And that's kinda the end of the anime adaptation.
Double achievement! Asta după ce eroina le spune amândorura "okaerinasaimase, goshujin sama"
     Shin e un tsundere, să știți. Mereu tipii tsundere m-au atras, și cum Shin e și un tsundere indirect, e absolut minunat. Ceva de genul "nu e ca și cum aş fi conștient de faptul că te iubesc, baaaaaka". Aaaah! acel 「バーカー」baaakaaa! accentuat și ușor oftat al lui Shin e prea cute și drăguț și arrrrgh it's tingling my masochistic side but it's so cute cuz i can't take him seriously. Shin e un tsundere atent construit, frumos, echilibrat. Asta pentru ca are momente în care spune exact ce vrea fără probleme.
"Ciudaat...am impresia că am fost invitat de amicii de la locul de muncă la artificii. Oare am venit la dădăcit..." Pffft Toma way to react when people are being noisy.
     După faza cu artificiile, intervine puțin Toma în relația lor, dar normal că exista opțiunea de a-l refuza (se conturează astfel unul dintre posibilele finaluri proaste). Undeva după data de zece exista un eveniment în care, după ce am ales ca eroina să petreacă ziua cu Shin, nu cu Toma, Shin îi spune ei câteva lucruri. "ore wa kazoku atsukai ni modoru no wa ya da ne", dacă-mi amintesc bine - anime-ul folosește destule replici din joc. Se traduce "nu vreau sa ma întorc la stadiul de a fi tratat ca familie" - fright of re-friendzoning. Normal, o întreabă pe tipa ce simte pentru el și efectul răspunsului se va observa mai târziu. Am impresia că merge pe logica oricărui otome cu un plot principal (în definiția otome, povestea în sine este scopul, iar capturarea tipilor e motivul secundar), și anume dezvoltarea relației amoroase în...ceva gen treimea finala a jocului.
     Spuneam că Shin se simte vinovat. Defapt, ceea ce s-a întâmplat în noaptea accidentului este chiar amuzant. Şi relativ stupid...dar are sens. Eu simt situația asta ca fiind o pată neagră pe scenariu. Simplu, în acea noapte Shin voia sa intre în camera tipei (ummm...yeah...), dar tipa a fugit rușinată si n-a văzut pe întuneric că n-o să mai aibă pe unde să calce. Shin normal că se simte vinovat, s-a declarat responsabil în faţa părinților ei și are o anumită povară sufletească legată de eveniment - ceea ce arată că-i pasa de eroină.
     În ultimele zile situația a devenit mai complicată - Shin a fost reținut de politie pentru vreo doua zile, încă nu se știe din ce cauza, dar în legătura cu accidentul. Eroina a fost interogata...și m-am identificat, m-am simţit; a trebuit să mă întorc puțin la discuțiile cu Shin și să confirm tot ce știam despre eveniment. A trebuit să am grijă că ceea ce știam să nu se lovească de lucrurile pe care trebuia să le știu, dar a fost un pic mai ușor pentru că la răspunsurile bune detectivul a avut cam aceeași reacție.
     Inainte de discuţia cu detectivul am avut o discuţie cu patronul locului de munca al eroinei - vila în care ea a stat în excursie aparţine lui, și el era acolo. Am aflat diverse informații și tipa și-a amintit momentul în care, atunci când era mica, l-a cerut în căsătorie. Ea pe el, hiihiii. Şi am primit de la patron o listă cu oamenii care au fost în excursie, și informații de contact.
     Cât Shin a fost reţinut Orion a venit cu ideea "hai să investigăm", și am început cu Rika, o tipă grandios de strălucitor de luxuriantă, la ideea "fetele între ele se pot înțelege mai bine" tot a lui Orion. Vai cât am ras la Rika i mean look at that face who would've guessed she can make such a faaaaace tipa era ceva de genul "a, despre acel Shin care a indraznit sa ma insulte pe mine" si "poate ar trebui sa-l întrebi pe acel baka yaro Kent care îl monopolizează pe Ikki sama cu prezenta lui" PFFFFFT SRSLY. 
Oook, let's just pretend those eyes are just expressing the situation...
WAT THE...we got a new crazy one joining the crowd.
Am uitat să menționez, în noaptea accidentului, Kent si Ikki (alți doi tipi care au rute) au fost cei care au găsit-o pe tipă în bezna aia. Oricum cu Rika am râs bine și am ajuns la concluzia că e geloasa pe Kent deci îl vede ca un inamic deci posibil partener al lui Ikki (so she's shipping them). Am obținut ceva informații de la ea și s-a confirmat faptul cum că în timpul căutărilor din acea noapte Shin era ciudat de calm (el i-a explicat tipei că a rămas în urmă pentru a întâmpina poliţia, că doar el putea explica cel mai rapid situaţia) şiii mi-a mai zis că peste doua zile îl găsesc pe Kent la universitate, aia lângă care se întâlniseră ele. Rika în sine este o luxurious bitch dar e suportabila, îmi place de ea că ma face să rad.
     Şi aşa se face 17 august. Am ajuns la universitate şi am dat de Kent şi Ikki în camera de studiu. Kent a zis "te aşteptam" (wtf) si Ikki a zis o fraza în care a folosit cuvântul "eroppoi", erotic.
Am dat save şi am zburat către şcoala. Ah, şi aia a fost prima dată când am dat de tipii aştia în joc. Way to go Ikki, waaay to go!

More about Shin latér.

Am inserat un micuţ banner cu Shin în sidebar, am să fac o lista cu link-uri către postarile legate de my AMNESIA gameplay şi am sa schimb tipul din imagine când intru într-o noua rută. I'm having so much fun xD
Am impresia ca în următoare perioadă nu o să mai am timp de alte postări decât despre Amnesia.

3 comentarii:

  1. Nu e ca şi cum ne-ar deranja că vei scrie doar de Amnesia de-acum încolo, so please continue.
    Totul e atââât de interesant,îmi plac atât de mult postările de genul.
    Sunt curioasă să văd cum o să se integreze în poveste Kent şi Ikki.
    Noroc în continuare, nu mai ai decât cam cât ai jucat până acum.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. No reaction for Rika? Srsly? =))
      She's the best part of the post though.
      Cât despre postat habar n-am ce-am să fac pentru că vine perioada aia bombă cu tezeeeele yaaaay *spit*.
      Mă gândeam să mă apuc să traduc Amnesia...[o să-mi ia o tonă de ani]

      Ștergere
    2. Ah, yeah... She's a haf fujoshi full of jealousy :))

      Ah, te înţeleg. E groaznică şi mi-e scârbă de ea, nu face decât să ne umple de informaţie inutilă şi să ne facă să ne irosim timpul.

      Asta ar fi interesant, dar da, ar lua foarte mult. Însă pe urmă ar fi şi multă apreciere din partea celor care nu-l pot juca în japoneză.

      Ștergere

 
back to top