Passionate, gun, trainwreck, memories, summer, electric, lullaby, senseless, song, sadist :|

HAI SĂ NE JUCĂM ÎMPREUNĂ. CE CIUDAT SUNĂ ACUM, CÂND ACEL SENTIMENT INOCENT A DISPĂRUT DE MULT. HAI SĂ ZBURĂM. NU, O SĂ STĂM PE PĂMÂNTUL ĂSTA ŞI O SĂ ZÂMBIM SARCASTIC PÂNĂ CÂND CINEVA SE VA PRINDE CĂ SUNTEM EXTRAORDINARI. PENTRU CĂ SUNTEM.

duminică, 14 aprilie 2013

AMNESIA : Introducere

"Păăi, sunt doar un spirit blocat în subconştientul tău printr-o întâmplare ciudată..."
«Aaah! Unde mă aflu?! Tu cine eşti?!»...cam aşa aş fi crezut că ai să răspunzi, dar poate că pe lângă amintirile tale, ţi-ai pierdut şi personalitatea...?
Eu sunt Orion, un spirit venit dintr-o lume diferită. Am avut nişte treabă în lumea oamenilor, însă pe drum m-am lovit de spiritul tău. Nici eu nu ştiu de ce, dar dintr-o anumită cauză, acum sunt blocat înăuntrul inimii tale. Iar tu, din cauza şocului, ţi-ai pierdut cunoştinţa. E cam greu să spun asta, dar...se pare că în acelaşi timp şi amintirile tale şi-au luat zborul...heehee...am făcut-o şi pe asta! Îmi pare sincer rău, aşa că pentru a-ţi readuce amintirile, sunt dispus să fac orice! Nu înţeleg prea bine...dar probabil că prezenţa mea a înlocuit amintirile tale. «Aşa că hai să lucrăm împreună pentru a-ţi recupera amintirile!»...aş vrea să spun, dar există câteva probleme. Eu nu pot interacţiona cu lumea umană, până la urmă oricine în afară de tine nu mă poate auzi sau vedea. Am spus că am să fac orice...dar se pare că pot doar să te încurajez. Dar totuşi, e mai bine decât să fii singură! Şi totuşi, dacă rămânem în spaţiul ăsta interdimensional, nu putem face nimic, aşa că hai să ne întoarcem în lumea ta. Universul este creat din dimensiuni paralele, astfel că oricare dintre ele poate fi a ta, pentru că persoana ta există în toate. Dar, dacă nu ai amintiri...ar trebui să fii atentă! Nu putem ştii în cine poţi avea încredere, aşa că ar fi mai bine să păstrăm faptul că nu ai amintiri secret. Acum, închide ochii şi imaginează-ţi, simte lumea din care tu, existenţă unică în acea dimensiune, crezi că provii."

Lumea de Inimă
Lumea de Pică
Lumea de Treflă
Lumea de Romb

Melodia asta se numeşte 記憶のポーカー [kioku no pookaa] adică "Pokerul Amintirilor" how amazing is that?!
       Am început să joc AMNESIA. Şi-mi place atât de mult încât am decis să postez pe parcursul sesiunilor de joc, pentru că jocul îmi place foarte mult (era şi de aşteptat) şi pare a fi destul de lung. Am vrut să scriu direct despre ruta lui Shin, prima pe care o joc, dar mi-am dat seama că sunt multe de spus despre ce se întâmplă înainte de ramificarea către rute.
       AMNESIA este un visual novel de gen otome produs de IDEA FACTORY (au mai făcut Hiiro no Kakera şi Wand of Fortune printre altele, precum şi nişte adaptări la seriile Are You Alice? şi Hetalia), lansat pe 8 august 2011, dacă-mi amintesc bine, şi a cărui adaptare anime a fost difuzată în japonia de la începutului anului 2013 timp de trei luni. Faptul că a primit un anime la mai puţin de doi ani după ce a fost lansat dovedeşte că jocul în sine a fost de succes. Am văzut anime-ul, mi-a plăcut ideea şi am decis să mă apuc să joc jocul. N-am să povestesc despre joc în mare (sunt multe informaţii de menţionat), pentru că las asta pentru final. D'aia se numeşte postare "Introducere".
       Numai să joc jocul din punct de vedere tehnic a fost greu, pentru că e produs pentru PSP. Însă nu e, evident, imposibil. Motivul pentru care n-a funcţionat până acum (nu-mi vine să cred că am reuşit să-l găsesc) este de neînţeles. Deci, jocurile pentru PSP (şi nu numai) se pot juca şi pe PC, dar depinde de hardware, de configuraţie, de joc în sine, sunt mulţi factori care influenţează. 
       Jocul meu funcţionează decent - vocile, muzica de fundal, efectele, totul funcţionează, însă puţin mai încet de cât ar trebui. Dar asta, sincer, este un avantaj - vorbitul mai rar e uşor de înţeles. M-am obişnuit cu controalele ciudate, cu sistemul jocului şi cu sunetul puţin bruiat (sunt momente în care e clar, şi atunci mi se pare prea clar :)) ).
       Am tradus şi adaptat secvenţe din prolog înainte de tăierea postării şi am să încerc să continuu să traduc secvenţe din joc şi pentru alte postări. Jocul este la persoana...a IIa, pentru că existenţa protagonistei este foarte slab conturată - mult mai slab decât în alte otome. De obicei ar avea ceva replici, ceva narare la pers. I, însă asta nu are nimic. Dar şi ăsta e un avantaj - nu am dat până acum de text fără voce. Ceea ce e MINUNAT! Mă pregătisem psihologic să nu înţeleg nimic sau să mă lupt cu recunoaşterea de kanji, dar nu e nevoie! Orion vorbeşte, explică, descrie, are rolul unui soi de narator reflexiv. Singurele situaţii în care mă lupt cu kanji sunt alegerile. Care sunt multe, mai multe decât în orice otome pe care l-am jucat.
       Timpul este definit. Deşi acţiunea se petrece într-un cadru ambiguu, timpul este numărat pe zile. Având în vedere informaţiile primite din anime, s-ar putea să ţină o lună, timpul din joc. Pe lângă alegeri, există nişte bare de status, trei la număr, care descriu ficare câte o trăsătură a relaţiei eroinei cu personajul ales. Acelea sunt extraordinar de folositoare pentru că se poate observa efectul unei alegeri la scurt timp după ce aceasta este făcută. Eu, de fel, salvez des, înainte de fiecare alegere, pe un save-slot diferit, cel puţin la prima sesiune de joc.
       Prologul ni-l prezintă pe Orion, un spirit drăgălaş care vine şi-i spune eroinei că nu mai ştie cum ocheamă. Astfel că există opţiunea de a insera un nume (parade of kanji haute couture if that makes sense), eu am numit-o pe tipă 主人公, SHUJINKO, adică EROINĂ. Yeaaaah. Aşa e scrisă pe site (n'are niciun soi de nume prestabilit, de obicei au), în anime şi why give her a fancy name when I don't fancy her. Oricum numele ei apare raaaaaaar. 
       Orion e praf de cute. Deci vreau rută cu el. My shota senses tingle. N-am reuşit să-i prind atitudinea în traducere (japoneza e atââât de mişto - în funcţie de inflexiunile şi terminaţiile folosite, poate defini o personalitate), dar e chooo kawaii. Există în prolog câteva alegeri, însă n-au legătură deloc cu rutele. Astfel că poţi să faci mişto de Orion, poţi să fii supărată pe el, sau poţi să fi drăguţă cu el. Aşa cum am fost eu. Din cauza prezenţei cam imposibil de simţit a eroinei, eu reuşesc să mă identific într-o oarecare măsură în joc. De obicei alegerile nu sunt reacţii, sunt decizii. Moar about this latér.
        După ce l-am ascultat pe Orion cum îmi spune (vai ce mă identific...voi continua cu exprimarea asta pentru că e mai simplu aşa) că vai există posibilitatea ca cineva să se dea drept iubitul meu şi să profite de mine şi adevăratul meu iubit să mă părăsească şi să vină cineva să-mi spună că-i datorez luna şi stelele şi alte d'astea, m-a întrebat care cred că e lumea din care vin. Srsly? Nu e dezamăgitor faptul că aleg ruta de la bun început, decât să o prind pe parcurs, dar serios? Şi am dat click pe ハート世界 [haato (heart) no sekai] şi hop m-am trezit cu Shin care-mi zice să mă schimb cât se duce el să mă externeze din spital şi "fii atentă că atunci când revin am să intru fără să zic nimic". Moar about Shin latér.
         Am să iau tipii în ordinea propusă, iar acum încerc să prind ruta bună a lui Shin. Nu e uşor, sincer. La început am mers cu ideea că informaţiile din anime sunt parte din ruta bună (şi chiar aşa cred că e), însă acum deja am intrat în brânză şi e ciudat. 
         Deşi e foarte tare ideea din AMNESIA: trebuie s-o fac pe eroină să se îndrăgostească (nu invers :3) de iubitul despre care nu-şi mai aminteşte nimic, în timp ce construiesc încredere în relaţia lor, fără a face nimic suspicios pentru ca cei din jur să-şi dea seama că tipa are mintea goală, toate astea încercând să aflu cât mai multe despre eroină pentru a trigger-ui amintiri.

Moar about this latér.
I shall make this the signature for AMNESIA posts cuz why not. 
Şi da o să fie multe postări legate de AMNESIA cuuuz why not.
Opening-ul jocului e mişto, îl găsiţi în cea mai bună calitate pe site-ul oficial.

2 comentarii:

  1. Good luck with the route.
    Can't wait for more posts about Amnesia.
    *evil grin*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oh yes luck I'll need that A LOT maybe it will help me use my brain properly cuz gosh the route seems hard.
      Să vezi ending-urile proaste, că sunt muuuulte =))
      Now I can't wait to write moar about AMNESIA *excited grin*

      Ștergere

 
back to top