Passionate, gun, trainwreck, memories, summer, electric, lullaby, senseless, song, sadist :|

HAI SĂ NE JUCĂM ÎMPREUNĂ. CE CIUDAT SUNĂ ACUM, CÂND ACEL SENTIMENT INOCENT A DISPĂRUT DE MULT. HAI SĂ ZBURĂM. NU, O SĂ STĂM PE PĂMÂNTUL ĂSTA ŞI O SĂ ZÂMBIM SARCASTIC PÂNĂ CÂND CINEVA SE VA PRINDE CĂ SUNTEM EXTRAORDINARI. PENTRU CĂ SUNTEM.

sâmbătă, 23 martie 2013

EGOIST - All Alone With You

"Are you still here?"



        Dorinţa din inima mea s-a transformat în mii de picături de iubire care m-au distrus încet, fiecare cu strălucirea ei arzătoare, fiecare cu amintirea ei crudă. Explozia despărţirii a fost atât de puternică încât, ameţindu-mă, m-a purtat într-un vis în care iubirea a devenit un instinct puternic, a cărui atracţie m-a aruncat într-o lume de lumini ale întunericului. Dacă nu vedeţi videoclipul acum, postrea vi-l spoilereşte pe tot.
"Would you please listen to me?
God is always leading us in the right direction...
Why is she here?
If hell and heaven exist...What kind of place is it we're talking about? Does God decide our destiny? What the heck is God? And what's destiny? What form does destiny take...If such a thing exists after death...Is it possible to change destiny? I'd like to change it. Do you agree?
Here we go. Master, we meet again! I'll change it!
Well... Thanks for everything so far. Take good care of yourself. Let's get together again sometime."

        Am mai vorbit până acum despre EGOIST, dar explicaţii se găsesc în postarea despre Namae no Nai Kaibutsu şi Extra terrestrial Biological Entities. Ca să nu fie nevoie să menţionez mai târziu, vocalista lor e chelly, compozitor şi textier este ryo, şi imaginea lor este reprezentată de Iuzuriha Inori din Guilty Crown.
        Când am auzit vocea lui chelly când s-a schimbat ending-ul la PSYCHO-PASS, am fost extraordinar de bucuroasă. Am ascultat melodia şi mi s-a topit inima, versurile aproape că m-au făcut să plâng şi am fost toată o fericire infinită. Nu ştiu cum am rezistat până pe 6 martie când s-a lansat single-ul. Şi astfel că "All Alone With You" a devenit favorita mea din toată discografia EGOIST, în detrimentul lui "Planetes", de pe Extra terrestrial Biological Entities, care acum e pe locul doi.
        Single-ul vine cu două piese noi, dintre care cea de pe copertă fiind folosită ca al doilea ending pentru anime-ul PSYCHO-PASS. Muzica şi versurile sunt puse cap la cap de către ryo, iar chelly m-a încântat din nou cu vocea ei frumoasă. Contrastul dintre cele două melodii este interesant şi-mi aduce aminte de Namae no Nai Kaibutsu, pentru că şi acolo cele două piese nu sunt acelaşi gen, însă tot se îmbină frumos.
        Videoclipul pentru All Alone With You este OH MAH GAWD, iar pe copertă o avem pe Inori, ca de obicei. Când am văzut fiinţa aia roză cu părul în vânt m-am gândit la Mana Ouma (altă roză din Guilty Crown), dar Mana n'avea ce să caute pe un cover EGOIST din muuulte motive, unul dintre ele fiind probabil drepturile de autor. Stai, nu, că cel care a făcut ilustraţia, redjuice, e cel care s-a ocupat de character design-urile pentru Guilty Crown. En fin. Coperta este, bineînţeles, superbă, se potriveşte foarte frumos cu melodiile de pe single şi se depărtează aproape total de Guilty Crown, chiar dacă Inori e acolo, nu aduce aminte de anime mai deloc. Ca de obicei, pe rând:

   1. All Alone With You - "Nu aş putea să iubesc pe altcineva, dar doresc să fiu iubită de cineva." Melodia asta e superbă pentru că e foarte crudă, pentru că-mi aduce aminte de cineva şi pentru că e atât de adevărată. Frumuseţea ei de dureroasă, sau invers, nu ştiu. Nu-i o baladă, dar nici un j-rock nu e. E o baladă cu o chitară electrică, cu acea blândeţe tipică stilului lui ryo şi cu pianul care pare să nu lipsească din aranjamentele EGOIST. Versurile sunt minunate, sunt superbe. Uite tocmai acum m-am uitat la versiunea japoneză şi am înţeles ceva ce până acum prinsesem greşit şi my heart is in a beautiful pain. 
Versurile vorbesc despre o iubire din aceea eternă, în care a fi despărţit, a nu putea fi alături de persoana iubită este cel mai mare chin. Dorinţa de a fi iubit, de a-l proteja pe cel iubit, chiar numai şi cu propria iubire pe care partenerul o transmite, frica ca această iubire să dispară, să se facă dispărută, cam acesta ar fi subiectul versurilor.
 
Videoclipul ilustrează, într-un mod care m-a făcut să plâng şi mi-a distrus inima şi mai tare, acest subiect. De data aceasta este animat, nimic extraordinar în legătură cu animaţia, dar caracterul ei relativ simplist, presărat cu detalii frumoase prin semnificaţia lor, este ceea ce accentuează impactul poveştii prezentate. Când l-am văzut prima dată, m-am gândit la cineva anume, şi m-am întrebat "eu care dintre cele două personaje aş fi?", însă revăzând videoclipul astăzi, mi-am dat seama că, în diverse situaţii, fiecare dintre noi ar prelua rolurile ambelor personaje, pe rând. Gândindu-mă acum, normal că o melodie crudă ca asta ar lua locul baladei de iubire plină de speranţă precum "Planetes". "«Oamenii sunt puternici» Asta e o minciună, nu?" 

   2. elbadaernU - Întunericul mi-a spus că te iubesc. Sunt foarte curioasă din ce limbă vine titlul acela, dacă vine din vreuna, dar google nu m-a ajutat cu nimic. OOOOOOOOH, AM AVUT O REVELAŢIE! E Unreadable, scris invers! I SEE WHAT U DID THERE RYO, OMG that was sooo smart. Şi sensul titlului e atââââât de amuzant, OH GOD. *pant* *pant*...end of extreme reation. HAAAAAAA haaa hahahaha, e atââât de amuzant. Ok, gata (pfffft tot e amuzant şi genial şi arrrhg!). Deci melodia asta are acum un loc muuuult mai bine fixat în inima mea (geh, deja se face noapte, tre' să aprind lumina, bleargh).
Buuun, acum hai să vorbim despre cântec. Este o explooooozie de melodie, este ceva de nivel orgasmic, extatic, extraordinar, mai ceva ca un drog. Genul ar fi dance, cu, bineînţeles, amprenta stilului minunat al lui ryo şi nişte note lungi şi puternice de la blânda şi aprent fragila voce a lui chelly. 

Versurile sunt în engleză şi mi-am dat seama de asta când am constat că nu înţeleg mai nimiiiiic din ce zice, în afară de câteva cuvinte şi versurile în japoneză. Melodia e în principal în engleză şi are un sens ambiguu (adică n'are), dar totuşi este bună şi este extraordinar de dansabilă (not like that dance shit i heard last summer in the clubs), poate chiar prea dansabilă, pentru că are un ritm rapid. Şi nu ştiu cum, dar merge foarte bine după All Alone With You, probabil pentru că eu am impresia că-mi invadează mintea, golindu-mi-o de orice altceva.
        Recomand minunăţia asta oricui, dar oricui, pentru că muzica e extraordinară chiar şi fără înţelegerea versurilor (normal că nici eu nu ştiam picătură de japoneză când am început să ascult muzica lor). Plus, chestia asta superbă o să placă oricui a avut orice contact cu supercell sau Yanagi Nagi.

        De acum încolo am să încerc să evit orice single-uri viitoare ale celor de la EGOIST, asta dacă nu dau de ele în anime şi mi se lipesc de creieri melodiile, pentru că dureros să asculţi un album şi să ştii deja mai mult de patru melodii de pe el.
         Şi n-am menţionat asta, la începutul anului, supercell şi EGOIST şi-au pus videoclipurile pe Youtube prin Vevo, ceea ce e GENIAL.

3 comentarii:

  1. Frumoasă postare ! Îmi place mult al tău blog !

    RăspundețiȘtergere
  2. Mulţumesc, îmi place faptul că şi ţie-ţi place ceea ce şi mie-mi place. Îmi pare bine că ţi-ai făcut prezenţa simţită, străine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Știi , și mie îmi place faptul că și ție îți place ceea ce mie îmi place și tot o data și ție îți place ! Mă bucur că și tu ai răspuns prezenței mele subite , Sayuuki!

      Ștergere

 
back to top