Passionate, gun, trainwreck, memories, summer, electric, lullaby, senseless, song, sadist :|

HAI SĂ NE JUCĂM ÎMPREUNĂ. CE CIUDAT SUNĂ ACUM, CÂND ACEL SENTIMENT INOCENT A DISPĂRUT DE MULT. HAI SĂ ZBURĂM. NU, O SĂ STĂM PE PĂMÂNTUL ĂSTA ŞI O SĂ ZÂMBIM SARCASTIC PÂNĂ CÂND CINEVA SE VA PRINDE CĂ SUNTEM EXTRAORDINARI. PENTRU CĂ SUNTEM.

luni, 31 decembrie 2012

Anime Toamnă 2012

Nee, Kamisama...
DT! DT! DT!
Un cross-over GENIAL: Totul e legat de seiyuu şi baza e Shirokuma Cafe. Deci, la bar este Shogo Makishima, antagonistul din Psycho-Pass, în locul lui Shirokuma [ursul polar] - amândoi au acelaşi seiyuu, Takahiro Sakurai. La bar este Erec-sama din Ixion Saga în locul lui Penguin-san din Shirokuma Cafe - acelaşi seiyuu, Kamiya Hiroshi. La masă sunt: cu căciula de Panda, deci în locul lui Panda din Shirokuma Cafe, este Yata Misaki din K [acelaşi seiyuu, Fukuyama Jun]. Pe scan în alb este Fushimi Saruhiko din K, în locul lui Alpaca-san din Shirokuma [seiyuu - Miyano Mamoru]. Iar în spate, Yatogami Kuroh din K cu costum de Lama-san pe el, seiyuu celor doi fiind Daisuke Ono. Geeenial...!

       Aş vrea să scriu ceva relativ amuzant şi cu subînţeles aici, dar creierul meu nu vrea să coopereze, astfel că am să fiu sinceră. Scurt şi la obiect aş vrea să fie postarea asta, dar când eu vorbesc despre anime numai scurt nu iese discursul. M-am lăudat eu prin iarna trecută cum că voi mai pomenii minunile sezoniere care mă distrează şi nu prea, dar mi-a fost lene şi n-am simţit că e nevoie. Acum am însă cheful necesar, deci vă voi prezenta lista mea.
       Sezoanele anime sunt patru [evident], dar decalate fiecare cu o lună, pentru că sezonul de iarnă începe în ianuarie. Din primăvară am decis să mă uit [şi] la ongoing-uri mai intens [începusem cu un an înainte cu vreo 2, maxim trei anime-uri pe sezon], aşa că mi-am scris o listă. Am rupt o hârţoagă A4 în două pe lung şi am scris pe ea seriile pe care vreau să le văd, fiecare în ziua săptămânii în care apare la televizor în Japonia. Şemecheria aia e scrisă în engleză pentru că lista completă cu anime-urile sezonului la care mă uit eu ca să-mi aleg ce vreau să văd e, evident, în engleză. Din acelaşi motiv începe şi cu duminica [la început am fost derutată rău pentru că aveam impresia că duminică era luni].
       Culorile sunt simple: verdele ăla închis pentru serii pe care sigur le văd, mov-ul deschis şi pal sunt titlurile pe care nu intenţionez neapărat să le văd, dar mi se pare interesante, chestiile haşurate sunt anime-uri de care eram sigură dar până la urmă nu le-am văzut, haşurarea închisă din faţa titlului sunt anime-uri rămase din sezonul trecut [adică mai mult de 13 episoade] şi orice urmă de roşu înseamnă anime terminat. Sunt destul de constantă, de obicei nu rămân în urmă mai mult de două episoade. Anime-urile care-mi plac le văd imediat ce ies, şi astfel îmi fac o idee de cât de bun e sezonul - în funcţie de câte serii mă interesează în mod intens. Sezonul ăsta l-am început târziu [cu aprox. 7 săptămâni mai târziu] pentru că am rămas în urmă în vară, şi eram aproape sigură că nu aveam cum să mai prind din urmă, dar uite că am reuşit. 

       În general, sezonul a fost bun: trei anime-uri shojo [dacă nu mai multe], iar eu n-am dat de shojo clasic deloc de la începutul anului, serii cu mistere interesante şi nişte comedie bună. Am să le iau, pe scurt [Doamne ajută!], pe rând. Link-uri la paginile de myanimelist.net în titluri.

DUMINICĂ:
1. Ixion Saga DT : DT! DT! DT! DT! Ăsta este comedia sezonului, cu râsete bune şi cântece şi mai bune. Venită de la directorul Gintama şi Danshi Koukousei no Nichijou, iar materialul de bază e un joc care aparent n'are nimic de'a face cu comedie. Personajul principal este Hokaze Kon, un tânăr gamer tipic care se trezeşte într-o lume magică medievală precum în jocurile pe care le joacă. Pus în faţa unei situaţii incredibile, Kon îşi propune cu o hotărâre de fier că el nu trebuie să moară înainte să-şi piardă virginitatea! Deci vă daţi seama...ha...haa haaaahaaa. Toate personajele sunt ABSOLUT EPICE, seiyuu-ul lui Kon este Eguchi Takuya [Watanuki în Inu x Boku], voce de care m-am îndrăgostit de când cu anime-ul ăsta. Antagonistuuul...dacă-l pot numi aşa, este făcut de Kamiya Hiroshi şi este cu siguranţă personajul meu preferat. Adică frate, îl cheamă Elekpyle Dukakis. Anime-ul nu pare să se termine şi până acum m-a făcut să râd pe cinste în fiecare duminică noapte sau luni dimineaţă [dacă sunt ai mei acasă], dar acum ne-a lăsat într-un suspans omorâtor şi se pare că săptămâna asta n-avem parte de episod nou pentru că e Anul Nou. Plus, recomandare, să fiţi siguri că vedeţi opening-ul subtitrat cum trebuie în engleză, pentru că, Oh Doamne, melodia aia e 50% din umorul anime-ului. DT! DT! DT! DT! [ţipând la mine în cameră ca o nebună în fiecare duminică noapte]. Aaaaa şi e acolo un animăluţ din ăla topitor de drăguţ care e făcut cu vocea lui Hosoya Yoshimasa [Nezumi în No. 6, Wataya Arata în Chihayafuru].
2. Magi : N-am mai apucat să-l văd, dar rămâne pe listă ca şi opţiune pe viitor.

LUNI: 
1. Muv-Luv Alternative: Total Eclipse : Putea fi mai bun. L-am început din vară cu destul interes pentru mecha şi am ignorat the boobs [care chiar nu sunt aşa problematici] şi m-am bucurat de vocea lui Daisuke Ono [Sebastian în Kuroshitsuji] în rol principal. Povestea nici nu merită menţionată, e tipică şi fără gust. Seria a început frumos, cu glume relativ amuzante şi relaţii subtile, dar undeva de la mijloc încolo parcă s-a alterat, gustul i s-a acrit şi a început să mă plictisească. I-am dat 7.
2. Sakurasou na Pet na Kanojo : N-am nici cea mai mică intenţie să-l văd.
3. Tonari no Kaibutsu-kun : Unul dintre shojo-urile de pe listă. Eu tind să folosesc "no"-ul din hiragana des când scriu cu litere latine în japoneză, ca să înţelegi ce-i cu semnul ăla. Este vorba despre Mizutani Shizuku, o liceană [nu mai ştiu dacă erau primul sau al doilea an] care nu e interesată de altceva în afară de a studia. Se va lovi însă de Yoshida Haru, un coleg de-al ei care nu dăduse tot anul pe la şcoală, renumit pentru faptele sălbatice pe care le făcuse. După aceea dezvoltarea e tipică, dar personajele sunt relativ originale şi povestea este prezentată frumos. Haru este făcut de ohhh yeeeah Suzuki Tatsuhisa [Vicontele Druitt în Kuroshitsuji] şi vocea lui de copil optimist mi-a uns pur şi simplu sufletul. Apare acolo un personaj blond şi frumos, încrezător şi cu picioarele pe pământ [nu ca Haru care e cu capul în nori], şi totuşi încă copil în curajul lui [cum sunt şi eu defapt] poreclit Yamaken şi făcut de Terashima Takuma [Ittoki Otoya în UtaPri], personaj care a devenit preferatul meu imedat ce a avut mai mult de10 secunde timp pe ecran. În recomnd, e un shojo bunicel, amuzant şi drăguţ, deşi uneori poate deveni stresant. DAAAR măcar nu are îndrăgostiţi d'ăia denşi, care nu ştiu pe ce lume trăiesc. I-am dat nouă pentru blush-urile drăguţe [I love seeing guys blush].
4. Kamisama Hajimemashita : Unul dintre preferatele mele în sezonul ăsta. Ultimul episod încă nu a ieşit, voi face postare separat când se termină. Prima impresie aici.

MARŢI:
1. Jormungand: Perfect Order : Sau sezonul doi din anime-ul care a început primăvara trecută. Este vorba despre un dealer de arme, Koko Hekmatyar care circulă prin alături de o echipă de soldaţi antrenaţi ca să o protejeze, printre care un băiat pe nume Jonah care pare să aibă undeva în jur de 12 ani, intrând astfel în contact cu diverşi oameni. Planul şi ideile lui Koko vor fi dezvăluite, după diverse sângeroase aventuri, în sezonul doi. Koko în sine e un personaj carismatic, care mie-mi place; e numită "domnişoară" de către soldaţii ei, care o respectă, unii o admiră şi cu care ea este prietenă mai mult decât şef. E puţin cam nebună [deh, arme] şi are nişte concepţii interesante, diferite. Anime-ul este plin de acţiune cu gloanţe, lunete, operaţiuni secrete şi chestii de genul, dar nu e o violenţă din aia zdruncinătoare. Coloana sonoră sună bine [ambele ending-uri sunt făcute de Yanagi Nagi, fostă vocalistă la supercell] şi seiyuu sunt necunoscuţi şi totuşi interesanţi. Am impresie că seria se întinde pe toată manga. Am dat 8 la ambele sezoane.

MIERCURI:
2. Chuuninbyo demo Koi ga Shitai : Anime de la KyoAni [au produs Clannad, Haruhi Suzumiya şi recentul Hyoka], n-am nici o intenţie [momentan] să-l văd.

JOI [Ziua de aur]:
1. Shirokuma Cafe : Aaaaaaaaa, drăgălăşenia asta! Sau "Cafeneaua Ursului Polar", un anime despre...ce spune titlul. Cafeneaua Ursului Polar, Ursul Polar şi prietenii şi clienţii lui, Pinguinul şi micul [şi praf de leneşul] Panda, plus tot soiul de animale [făcute de nişte seiyuu geniali de am murit de râs când i-am auzit prima dată] şi trăsnăi d'ale lor. Ăsta a început în primăvară şi va ţine până la anul în primăvară, îl recomand oricui vreau să vadă ceva drăguţ şi amuzaaant.
2. PSYCHO-PASS : Altă minunăţie de mister. Una dintre preferatele mele [dacă nu chiar numărul 1], un sci-fi poliţist cu personaje superbe [desenate de manga-ka Katekyo Hitman Reborn!], muzică genială şi poveste care mă umple de suspans şi mă face să spun "cât de tare e chestia asta!" în fiecare săptămână. Povestea e cam aşa: Într-o lume în care sentimentele, stările, grijile şi bucuriile oamenilor pot şi măsurate cu o simplă maşinărie, fiecare îşi are soarta pecetluită încă de la naştere. Sistemul Sybil decide pentru fiecare indivit în parte, în urma analizării abilităţilor sale, ce carieră sau drum în viaţă ar trebui să urmeze. De asemenea, starea psihică a fiecărui individ este măsurată şi înregistrată în Pyscho-Pass-ul persoanei respective, astfel că cei care trec de un anumit nivel vor fi fie trimişi la terapie, fie exterminaţi, în funcţie de decizia armelor "Dominator", controlate de sistemul Sybil, la care numai poliţia are acces. Tânăra Tsunemori Akane îşi începe lucrul ca şi inspector alături de o echipă de criminali latenţi cărora, datorită abilităţilor lor le este permis de sitem să lucreze în poliţie. Ce se va întâmpla când o serie de crime izbucneşte în oraş, crime ce par să aibă în spate aceeaşi persoană? Am scris toate astea ca să vă trezesc interesul, anime-ul e foarte interesant şi momentan e încă on-going. Are băieţi frumoşi şi sâni frumoşi, pentru toată lumea, dar asta nu-i afectează calitatea.
3. Robotics;Notes :  Alături de Pyscho-Pass, este cel de-al doilea anime de pe slot-ul de difuzare noitaminA [mie-mi plac seriile de la ăştia, d'aia îi menţionez]. Este tot un mister sci-fi, dar nu are elementul poliţist mai întunecos al lui Psycho-Pass. E cu roboţi şi liceeni, deci e mai uşor de digerat. Momentan anime-ul mi se pare interesant, dar nu ceva extraordinar. Are însă seiyuu buni şi mai rar întâlniţi, cum ar fi Kimura Ryohei şi Yoshimasa Hosoya.
4. K : Sau Project K. Un anime subapreciat, zicea Koori. S-a terminat săptămâna trecută frumos şi tragic, este făcut de studio-ul GoHands care se ocupă şi de seria Mardock Scramble. Astfel că arta este impecabilă, frumoasă, superbă, extraordinară. K este o experienţă vizuală nemaipomenită. Acţiunea se învârte în jurul lui Isana Yashiro, un tânăr cu un trecut neclar prins într-o luptă înte marile puteri ale lumii, cei şapte regi. Conceptul este relativ original, povestea în sine este interesantă şi imprevizibilă, dar pe mine nu m-a prins. Nu m-a făcut să vreau să văd următorul episod, nici să simt ceva legat de personaje. Am vrut să simt, dar n-am putut, nu ştiu de ce. Şi totuşi, i-am dat nouă pentru modul impecabil în care a fost executat. Numai seiyuu frumoşi şi faimoşi [i-am auzit unul după unul în primul episod], o coloană sonoră genială şi o experienţă frumoasă. Îl recomand cu căldură.
5. Zetsuen no Tempest : Oh Doamne în ce suspans ne-au lăsat în ultimul episod! Şi următorul vine abia pe 10 ianuarie!! Deci vă daţi seama că e bun şi că e ongoing. Scenariul foloseşte replici şi motive din piesele lui Shakespeare şi este, în mare, o capodoperă. Povestea începe cu tânărul Fuwa Mahiro care intră în contact cu Hakaze Kusaribe, o tânără cu puteri imense asupra sorţii lumii, care este naufragiată pe o insulă nelocuită. Acesta, în schimbul dezvăluirii celui care i-a omorât sora cu un an în urmă, este de acord să se supună lui Hakaze pentru a previne sfârşitul lumii. Lui Mahiro i se alătură vechiul lui prieten Yoshino, care îi ascunde lui Mahiro un secret ce poate schimba destine. Împreună, cei doi luptă pentru a previne învierea Arborelui Exodului de către clanul Kusaribe, Arbore care poate ruina întreaga lume. Salvarea lumii, eeeh...formulat aşa, sună tipic. Dar Zetsuen no Tempest nu este, în ochii mei critici, deloc tipic. E doar o CAPODOPERĂ. Până acum. Coloana sonoră este miraculoasă, extraordinară, am observat-o din primul episod, arta este supeeeeeeerbă iar seiyuu sunt ELITĂ. Adică ce seiyuu nu e elită? Îl avem pe Toyonaga Toshiyuki în rolul sălbaticului şi hotărâtului Mahiro [Ryugamine Mikado în Durarara!!] cu o voce groasă, sexy, extraordinară, care iese din tiparul "băiatului cam pămpălău şi uneori feminin" pe care-l ştiam, apoi pe Uchiyama Kouki [mah Kagura sexy boy în Aquarion Evol şi Soul în Soul Eater] în rolul calmului, calculatului Yoshino, pe superba Miyuki Sawashiro [Celty în Durarara!!] ca vocea lui Hakaze şi mulţi alţii. Dacă se menţine aşa până la final îi dau nota 20, pentru oricum ar fi eu tot 10 îi dau [cine ştie?]

VINERI: 
1. Shinsekai Yori : Am auzit păreri impărţite şi văzut secvenţe ciudate despre ăsta, şi chiar pare interesant, dar momentan n-am de gând să-l văd.

SÂMBĂTĂ:
1. Bakuman 3 : De ăsta încă nu m-am apucat, dar nu mă grăbesc pentru că am citit manga şi ştiu ce şi cum. Deşi unele personaje animate mă fac cam nerăbdătoare.
2. Little Busters! : Nu am nici cea mai mică intenţie să-l văd.
3. Sukitte ii na yo : Sau ruşinea anime-urilor shojo. Chestia asta e o înşiruire graţioasă a scârboasei slăbiciuni umane. I-am dat nota trei. A fost interesant, m-a atras pentru că e romanţă, dar tot ce am făcut a fost să râd de cât de proşti erau ăia pe acolo. V-am spus că mă consider puternică [psihic] şi nu suport oamenii slabi? Păcat de banii investiţi în el, producţia a fost bine făcută, coloana sonoră chiar frumoasă şi totul prezentat în mod decent
4. Code:Breaker : Am tot aşteptat până când am aflat că s-a terminat, dar ultimul episod nu pare să fie tradus, aşa că aştept şi-l văd pe tot într-o zi. Cu Nobuhiko Okamoto [Usui Takumi în Kaichou wa Maid-sama!] în rol principal şi opening făcut de GRANRODEO.

Despre OVA am să fiu scurtă, că doar sunt OVA [chestii scurte, bonusuri] şi nu e mare fază de capul lor. Aia de la Inu x Boku a fost bună, chiar amuzantă, în rest totul mediocru.

Momentan iau o pauză de la ongoing-uri, aşa fac eu de obicei. Undeva după vacanţă mă voi uita la anime-urile din iarnă, momentan ştiu sigur că văd Chihayafuru 2.
Mi-e lene să mai postez colecţia de manga azi. M-aş duce diseară afară la artificii. N-am mâncat mai nimic azi şi nu mi-e foame. Şi vaaai de viaţa mea, am făcut o bătătură în talpă.

2 comentarii:

  1. O parte am văzut, o parte încă văd şi o mare parte vreau să văd.
    Îmi plac listele tale de genu'

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La care te uiţi? De curiozitate xD
      Şi numai alea despre care am vorbit mai mult sunt bune, restul sunt meeeh [plus că mie îmi place sci-fi-ul, nu ştiu ţie].
      Şi lista e atâât de utilă, printre altele când am şcoală îmi aminteşte câte episoade tre' să văd sâmbăta :)).

      Ștergere

 
back to top