Passionate, gun, trainwreck, memories, summer, electric, lullaby, senseless, song, sadist :|

HAI SĂ NE JUCĂM ÎMPREUNĂ. CE CIUDAT SUNĂ ACUM, CÂND ACEL SENTIMENT INOCENT A DISPĂRUT DE MULT. HAI SĂ ZBURĂM. NU, O SĂ STĂM PE PĂMÂNTUL ĂSTA ŞI O SĂ ZÂMBIM SARCASTIC PÂNĂ CÂND CINEVA SE VA PRINDE CĂ SUNTEM EXTRAORDINARI. PENTRU CĂ SUNTEM.

duminică, 18 noiembrie 2012

Kamisama Hajimemashita: PRIMA IMPRESIE

"I don't have a home to go to"
"Who cares?"

    Nanami Monozono este o adolescentă ajunsă pe drumuri din cauza datoriilor tatălui ei, care a dispărut, lăsând-o sigură, fără casă. În seara acelei zile întâlneşte cu om care, după ce este salvat din colţii unui fioros câine, îi dă o sărutare pe frunte şi o hartă mâzgălită care ar trebui s-o ajute să ajungă la noua ei casă. Ajungând acolo, locul se dovedeşte a fi un templu şi Nanami se vede devenită zeiţă peste templu. Ce se va întâmpla însă când fata, şi-aşa ameţită, se loveşte de prezenţa lui Tomoe, familialul fostului zeu al templului, care nu doreşte s-o servească pe noua lui aşa-zisă stăpână?
     Un familial ar fi o fiinţă legată printr-un soi de contract cu altă fiinţă pe care o serveşte. E un motiv relativ des întâlnit în anime.
      Defapt eu acum ar trebui să mă uit la al doilea episod. Atât de mult mi-a plăcut primul. Dacă mă chinui să scriu o primă impresie, înseamnă că anime-ul este genial. Ştiam de Kamisama de mult timp, am vrut să citesc manga, dar n-am mai făcut-o pentru că s-a anunţat anime-ul. Care din nefericire are doar 13 episoaaaaade!
     Kamisama Hajimemashita este un anime romance-comedy, cu un incipit foarte original şi deloc tipic pentru un shojo şi doi protagonişti geniali. Avem tipica liceancă pusă într-o situaţie imposibilă, obligată să-şi menţină situaţia, şi deci să fie aproape de Tomoe. Despre Tomoe mă voi adresa numai cu numele, deşi v-a fi repetitiv, pentru că Tomoe este extraordinar. Tomoe n-o salvează pe Nanami, nu o îndrăgeşte, ci pur şi simplu se comportă ca un mare slacker. Ştiu că şi voi îl veţi iubi pe Tomoe, eu ştiu că-l iubesc.
       Povestea este, pentru început, interesantă. Protagoniştii sunt construiţi...practic se lovesc unul de altul, deşi până acum îmi par relativ similari. Kamisama pare a fi un anime gălăgios, cu reacţii extreme la situaţii şi mai extreme. Şi în episodul următor se pare că mai apare un frumos, arrrgh!
     Grafica nu este nimic special. Character Design-ul este frumos, pur şi simplu frumos, are aerul ăla incontestabil de shojo. Şiiiiii chimonourile lui Tomoe sunt miştoace rău.
       Sunetul este ceva mai special decât grafica - opening-ul şi ending-ul sunt cântece uşoare, drăguţe, numai bune de shojo, iar coloana sonoră nici n-am observat-o. Tomoe este făcut de Tachibana Shinnosuke [Soma Asman Kadar în Kuroshitsuji], care face o treabă geeeenială cu capriciosul de Tomoe, iar seiyuu-ul lui Nanami îmi este necunoscut.
       Personajele sunt seva. Adică Tomoe e seva - I can feel that this is how it's going to be. Tomoe e relativ arogant, deloc interesat şi cu chef de libertate. Nanami este momentan într-un stadiu în care oscilează între disperare şi împăcare cu sine; defapt e doar o tipă normală.
       Primul episod m-a făcut să râd la greu, n-am mai râs atât de bine de la...Danshi Koukousei no Nichijo. Adică din martie. Să vedem ce se mai întâmplă şi-l recomand oricui, dar mai ales fanelor shojo.
[Edit după episodul 2] CHESTIA ASTA E GE-NI-A-LĂ. 
[Edit după episodul 7] CE BINE CĂ MÂINE IESE URMĂTORUL EPISOD! 
[Much later edit] M-am trezit fredonând "Tomoe wa suteki, Tomoe wa kanpeki!" - care se traduce "Tomoe este minunat, Tomoe este perfect!". Am devenit oficial fană a acestei extraordinare personalităţi.

3 comentarii:

  1. Ador serialul asta<3Prima data am citit manga acum ceva timp si m-am indragostit de personaje,mai ales de Tomoe.Acolo actiunea e mult mai detaliata si mai plina de momente epice.Cand am vazut si primele 7 episoade,well,my life felt complete:))E un serial bun,foarte dragut.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îmi pare bine să aud că mai sunt fani în România ^^. Aşa cum am mai spus, şi o voi mai spune: Tomoe este extraordinar. Eu manga n-am citit-o, ştiam de ea de mult timp, dar am aşteptat să iasă anime-ul. Însă sunt sigură că e foarte bună [de obicei lucrarea de bază e mai bună decât adaptarea]. În orice caz, TOMOE FTW!

      Ștergere
  2. Exact,Tomoe all the way<3That guy is just that awesome.

    RăspundețiȘtergere

 
back to top