Passionate, gun, trainwreck, memories, summer, electric, lullaby, senseless, song, sadist :|

HAI SĂ NE JUCĂM ÎMPREUNĂ. CE CIUDAT SUNĂ ACUM, CÂND ACEL SENTIMENT INOCENT A DISPĂRUT DE MULT. HAI SĂ ZBURĂM. NU, O SĂ STĂM PE PĂMÂNTUL ĂSTA ŞI O SĂ ZÂMBIM SARCASTIC PÂNĂ CÂND CINEVA SE VA PRINDE CĂ SUNTEM EXTRAORDINARI. PENTRU CĂ SUNTEM.

luni, 12 noiembrie 2012

CRACK STAR FLASH



      Pupilele mi se dilataseră, şi nu din cauza luminii care-mi lovise rapid privirea, ci din cauza optimismului multicolor care mi-era aruncat în faţă. Am simţit fericire pură, am simţit că pot să fac absolut orice din ambiţia mea, mi-am aruncat slăbiciunea în urmă şi am îmbrăţişat scena dezastruoasă care se numeşte viaţa. Oraşul m-a absorbit şi eu l-am devorat pe el. L-am analizat ca pe persoana complexă ce ştiam că este, şi mi-am dat seama că acele defecte pe care le are îi bat calităţile. M-am înnecat în dorinţele mele juvenile, doar pentru a mă trezi mângâiată de lacrimile regretului. Însă strălucirea soarelui şi poate o doză din orgoliul meu m-au făcut să trec peste suferinţă şi să privesc partea frumoasă a vieţii. Ambiţia a revenit în mâinile mele ca o vrajă şi am simţit nevoia să cuceresc, poate chiar întregul univers. Nu mi-a luat mult până să mă îmbăt din nou cu gustul amar al iubirii, încât am ajuns să lupt pentru ea cu toate puterile mele. În final, mi-a rămas speranţa şi nostalgia verii.
[Pentru total necunoscători] KISHOW [Taniyama Kisho], în stânga şi e-ZUKA [Iizuka Masaaki]
       CRACK STAR FLASH \m/ 'cuz' I'm listening to the song right now. Tâhâmm...FLASH! SPLASH! [ca să nu repet numele albumului, you get it] este al...cincilea album al binecunoscuţilor, pentru cititorii mei, GRANRODEO. Aceştia fiind o trupă de muzică rock [with a awesome tiwst] japoneză, fondată prin anul 2005, membrii principali fiin KISHOW [vocalist & textier] şi e-ZUKA [chitarist & compozitor].
      Mi-am onorat urechile şi sufletul cu STAR FLASH cam la o săptămâna după ce a fost lansat, adică pe 10 octombrie, pentru că'mi fusese telefonul stricat [a fost un chin!]. Şi am avut parte de normalul proces care are loc când mintea mea face contact cu muzica lor: prima ascultare - "uuu, sună binee, dar cam tipic", a doua ascultare - "o Doamne chitara aia, vocea aia!", a treia ascultare - "motherfucking brain cum să fie minunăţia asta inegalabilă tipică, cuuum?!".
      Şi mi-am dat seama că, având în vedere că sunt [aproape] la zi cu discografia GRANRODEO, niciodată nu mă voi mai putea bucura de un album aşa cum mă bucuram înainte; m-a lovit un soi de nostalgie, dar mi-am dat seama că nu pot să aştept câte doi ani ca să lanseze ei album întreg şi să las single-urile să treacă pe lângă mine. Pentru cei care nu cunosc modul în care se lansează muzică în Japonia, pe scurt: ei lansează single-uri cu două-trei piese la distanţe de câteva luni şi după un an juma'-doi, lansează un album întreg care conţine atât piese de single-urile recente cânt şi melodii noi.
      Când s-a anunţat titlul albumului, primul lucru l-a care m-am gândit a fost "acum vor să mă mai şi drogheze?!" [sau, in a nutshell, m-am gândit la crack ca şi drog :))]. Un titlul exploziv, inimaginabil, neaşteptat şi cu impact - tipic GRANRODEO, n'avea cum să nu fie genial. Albumul vine cu două coperte [versiune normală şi limitată] care, la prima vedere, par exasperant de colorato-aglomerate, dar, privite cu atenţie, sunt chiar genial făcute şi deştept gândite. Nu sunt neapărat printre preferatele mele, dar tot sunt devorabile.
      CRACK STAR FLASH e în balanţă: 6 melodii care au fost deja lansate şi 6 noi-nouţe. E bun, e foarte bun, cu de toate: de la solo-urile epice la chitară ale lui e-ZUKA [omniprezente în forme diferite şi complexe], la ţipete şi sunetele line ale lui KISHOW; de la piese rock rapide, ameţitoare şi care zboară creierii, la cântece relaxate şi emoţionale, apoi balade distrugătoare şi elogii aduse optimismului. Să le luăm pe bucăţi:


 1. CRACK STAR FLASH - Cocktail de curcubeu cu aromă de relaxare filozofică. "Oooooo DOAMNE KISHOW CE AI PUS PE TINE?!...dar tot îi stă bine..." - asta fiind reacţia mea când am văzut preview-ul melodiei pe youtube. Melodia [cel puţin din ce am înţeles eu] este o mică-mare filozofeală despre viaţă, despre cât de explozibilo-optimistic ar trebui ea trăită. N-are un ritm foarte rapid, ceea ce o face relativ odihnitoare [adică nu-mi dă foc la creieri cum face, spre exemplu...NO PLACE LIKE A STAGE]. Videoclipul este...for the love of God, brace yourselves people...GENIAL! It's making me puke rainbows. [l-am revăzut acuma şi m-a lăsat senseless pentru o secundă...nu-mi simt bine mâinile...]. Este acolo un amestec genial de reuşit de culori orbitoare, şah cu piese din sticlă umplute cu apă, cocktailuri strălucitoare la propriu, globuri de discotecă a grămadă, privizi senzuale, provocatoare, sarcastice, serioase, glumeţe, pătrunzătoare, indirecte, profunde, concentrate şi uneori neserioase ale lui KISHOW, câteva momente elegante, care strălucesc de epicness cu e-ZUKA şi, în mare, o doză nucleară de distracţie care vine din partea celor doi.


 2. Can Do - Am acceptat slăbiciunea şi am colorat-o cum am vrut eu. Can Do este o melodie mai veche, fiind primul single al trupei pe anul 2012, folosit ca opening pentru deja notoriul anime Kuroko no Basket. Se simte pe ea că e făcută pentru un anime, despre baschet, ambiţie, slăbiciune şi succes, dar e-ZUKA a reuşit să scrie o piesă epică care să meargă şi cu stilul trupei, dar şi cu anime-ul. Sincer, nu e una dintre marile mele preferate, pentru că e înecător de optimistă [iar eu sunt mai depresivă de fel], dar este cu siguranţă o melodie genială. Videoclipul...mi se părea cel mai colorat înainte de CRACK STAR FLASH [dar să nu uităm de SEA OF STARS, care e o mare de roz], dar acum mi se pare pur şi simplu optimist. Are jucători de baschet şi majorete, un KISHOW îmbrăcat din nou în mod haotico-epic, care zburdă la greu pe acolo de vrea să te îmbete cu fericire, un e-ZUKA GENIAL [de BADASS] pentru o fază pe care azi am observat-o, plus o chitară îmbrăcată se festival.
I just had to gif the badass e-ZUKA.

 3. NO PLACE LIKE A STAGE - Oare voi fi devorată de lumina şi ţipetele în care vreau să mă înec? Preferata mea de album, NO PLACE LIKE A STAGE mă face să-mi pun numai întrebări. Asta pentru că înţeleg 5% din versuri şi titlu mă intrigă. Momentan vreau să cred că titlul e în strânsă legătură cu mesajul melodiei, că piesa ar fi un soi de confesiune a lui KISHOW despre scenă. Linia melodică este dură, rapidă şi ameţitoare, aproape obositoare, dar stimulantă, s-ar putea spune că e soră bună cu SEED BLASTER de pe SUPERNOVA. Plus, mi-a picat faţa când am auzit-o în Total Eclipse.
 4. Urban Sweet - Te iubesc precum tu îţi iubeşti oraşul. Oricât aş vrea eu ca melodie asta să aibă legătură cu urbanismul, nu are. Cel puţin din traducerea pe care am citit-o eu. Defapt, jucăria asta de piesa e o bucată bine camuflată de sarcasm adus la adresa iubirii. Şi poate că are pe acolo nişte referinţe la viaţa [de noapte] din oraş. Versurile, scrise de genialul KISHOW, aduc la suprafaţă acea subtilă latură perversă a lui. Şi îmi amintesc de a mea. Nu mi-e ruşine să recunosc că primul vers pe care mintea mea a vrut să-l înţeleagă a fost 試しにこんな僕と遊んで, care se traduce, pe scurt "joacă-te cu mine". Oh yes, I totally and to all extents, will. Linia melodică în sine merge cam pe acelaşi drum cu NO PLACE LIKE A STAGE, dar tăria ei mai scade faţă de predecesoarea sa [zici că-i alcool :))]; e-ZUKA continuă să facă minuni cu chitara aia a lui. Piesa a fost prima dată lansat ca B-side pentru RIMFIRE.

 5. Merry go Round - Prinţesa mea, faţa ta e acceptabilă, dar mirosul picioarelor tale nu. "Ooooo muzică orientală ooo e-ZUKA te întreci pe tine însuţi...ooooo îi văd pe Soma şi Ciel dansând pe chestia asta!" - asta fiind reacţia mea la primele zece secunde din melodie, pentru ca apoi să...îmi zboare creierii. And I felt honestly trolled. Şi când am auzit versurile şi pe KISHOW care mi se părea cam beat...I see what you did there! Merry go Round n-are nici o legătură cu parcurile de distracţii, dar cu siguranţă KISHOW s-a distrat când a scris-o [sau era distrat...if you know what i mean]. Versurile aduc elogii ironiei lumii, înţelepciunii şi frumuseţii, iar e-ZUKA se joacă şi el cu nişte influenţe orientale. Ce le-a ieşit a fost un carnaval al câştigului sarcasmului...şi poate nişte mahmureală.
 6. Mesmerize - M-au distrus şi m-au făcut să mă distrug singură. Lăsând la o parte faptul că am plâns mult alături de halucinaţia adusă de "Mesmerize", melodia este una dintre preferatele mele din întreaga discografie GRANRODEO. Vine împreună cu single-ul Can Do, un total opus al melodiei care-i este A-side. După ce am citit traducerea, deşi prinsesem o bună parte din substanţa melodiei şi singură, am vrut să plâng şi mi-am amintit de...mine. Nu ştiu dacă KISHOW a scris melodia asta pentru el, pentru amintirile lui, sau pentru mine, adolescenta nehotărâtă şi neexperimentată. Tema melodiei este...dezvirginarea, hai să vedem dacă o descoperiţi singuri. Eu ştiu că n-am putut decât după ce am înţeles versurile. În orice caz, acea temă neaşteptată este frumos îmbrăcată în cuvinte crude şi metafore subtile, transmisă de o voce care trece de limita fabulosului şi finisată de acele degete care mânuiesc coarde capabile să stoarcă viaţa din om.
  7. HAPPY LIFE - Fericirea viitorului meu depinde numai de zâmbetele din prezent. Şi acum îmi amintesc cum m-am simţit când am ascultat prima dată HAPPY LIFE - eram în metrou, mergeam la şcoala aia pe care o uram şi-l simţeam pe KISHOW cum îmi toarnă optimism pe urechi. La început n-am vrut, era prea mult pentru mine, cea care în momentul acela prefera să se înece în nimic, dar până la finalul melodiei nu mai puteam să-mi controlez zâmbetul. HAPPY LIFE este, cu siguranţă, sora lui Koi Oto. Inclusiv halul în care te lovesc atunci când le asculţi în albume le asemănă: băieţii ăştia au decis să facă acelaşi trolling ca şi pe SUPERNOVA, să pună o bucată de optmisto-zăhărel după o piesă depresivă. Melodia asta e genială pentru că-ţi pune peste ochi nişte lentile care te fac să vezi totul frumos, special şi plin de posibilităţi. Fost'a prima dată lansată ca B-side pe single-ul Ai no Warrior.

 8. RIMFIRE - O luptă continuă cu viitorul în care ambiţia ne e aliat. RIMFIRE este al doilea single al genialilor ăştia pe anul 2012, folosit ca al doilea opening în anime-ul Kuroko no Basket. Ca şi mesaj şi compoziţie seamănă mult cu Can Do, dar se diferenţiază prin faptul că nu strufocă cu optimism. Inclusiv versurile celor două melodii sunt similare, dacă ne uităm la traducere. Nu este, ironie, ca şi Can Do, una dintre preferatele mele, dar este cu siguranţă o melodie foarte bună. Videoclipul e mai liniştit [dacă se poate spune despre GR că sunt liniştiţi], dar prezintă ceva rar - toţi membrii trupei. GRANRODEO este în principal KISHOW şi e-ZUKA, dar lor li se alătură în turnee [că deh, e nevoie], un baterist şi un basist. Care apar în videoclipul de la RIMFIRE. Niiiice, mi-era dor de freza blondă a lui Takita-san [basistul]. RIMFIRE e sincer un videoclip care-mi place - îi avem pe cei patru, îmbrăcaţi mai toţi în negru [şi nu arată a doliu, stay chill], mah fav color and a color that anyone can rock, fiecare cu nişte accente care le denotă personalitatea [jacheta epică a lui KISHOW care zici că-i piele de crocodil, eleganţa cu care materialul pică pe e-ZUKA] şi practic cântând melodia în modul carismatic în care o fac de obicei.
 9. 0-GRAVITY - Îmi voi urmări idealurile oriunde, chiar dacă asta înseamnă să înfrunt timpul şi spaţiul. De melodia asta ştiu că am dat pe youtube înainte de STAR FLASH, deci mi s-a părut ciudat să dau de ea pe album. Deşi, teoretic e nouă - n-a apărut pe alt disc GRANRODEO. Dar...nu era nevoie să fi apărut pe un disc al trupei...şi, ironie, are tot legătură cu seria Muv-Luv. Piesa în sine se simte puţin tipică anime [de chestia asta n-au cum să scape băieţii], dar în principal emană de usual GR epicness - amazing vocals and stunning instrumentation.
10. Same Yuku Netsu - Nu vreau să te pierd, dacă asta ar însemna să mă pierd pe mine. Titlul se traduce ceva de genul "căldura [aici cu sensul de febră, fierbinţeală] care se răceşte". Este una dintre puţinele balade de pe album, dar cu siguranţă valoarea ei face ca lipsa numerică a genului să nu se observe. Din câte am înţeles eu, e un cântec despre regrete şi dorinţe. Este relaxant de depresiv, e genial când pur şi simplu vrei să priveşti cum lumea şi viaţa trec pe lângă tine. Una dintre preferatele mele de pe album, şi, nu ştiu de ce, vocea lui KISHOW aici mi se pare blândă.

11. Ai no Warrior - Voi lupta pentru iubirea mea sau o voi lăsa pe ea să se lupte pentru mine? Chiar una dintre primele melodii pe care le-am ascultat de la GRANRODEO, şi singurul dintre cele trei single-uri lansate înainte de CRACK STAR FLASH care îmi place cu adevărat. A fost folosit pentru unul dintre jocurile otome din seria Angelique, dar aici sincer se simte mai mult amprenta GR decât influenţa otome. Este un cântec de dragoste, dar elogiază lupta pentru amor. Titlul se traduce "Războinicul iubirii", versurile sunt puternice şi sensibile în acelaşi timp, iar e-ZUKA s-a jucat cu nişte sunet sintetic când a compus-o pe asta. Videoclipul se poate spune că este cel mai reuşit dintre toate videoclipurile trupei. Îi prezintă pe cei doi extremely badass guys, un ring de box, şi un cuplu. E ca o simfonie cântecul ăsta şi cu imaginile care vin cu el, priviri abiţioase, zâmbete jucăuşe, alcool şi zahăr care zboară, sentimente aruncate în aer şi străluciri de diamant.
12. Kibou no Kanata e - Îmi voi îmbrăţişa fericirea şi iubirea atât de strâns încât nu voi simţi niciodată că-mi lipsesc. GRANRODEO ştie ce-i aia să-ţi termini albumele într-un mod de neuitat. Sunt plini de idei bune băieţii ăştia şi nu le e frică să le folosească. Melodia asta este absolut perfectă pentru ceea ce face - să încheie un ciclu. Este o baladă care pe mine personal mă face să zâmbesc şi să văd lumea mai frumoasă, care mă umple de acel optimism cald şi blând. Titlul s-ar traduce "Dincolo de speranţă". Nu ştiu dacă mă înşel, dar aud pe acolo o chitară acustică, combinată cu una electrică, ceea ce face melodia atât blândă, cât şi puternică. Ascultând versurile, cel puţin din ce înţeleg eu, s-ar putea să fie un cântec adresat fanilor. Şi noi vă iubim, genialilor!

    Caaam asta ar fi cu CRACK STAR FLASH, după aprox patru ore de când am început să scriu asta [plus procrastinarea de rigoare]. Între timp, băieţii de la GRANRODEO au mai avut de lucru, şi am mai lansat un single zilele trecute, DARK SHAME, opening pentru un nou anime pe care n-am apucat să-l văd, CODE BREAKER. Will listen to it sometime. Postarea asta e imensă, acum că mă uit la ea, dar nu la fel de imensă precum dragostea mea pentru GRANRODEO [când sunt obosită numai siropoşenii gândesc]. Traduceri ale melodiilor lor găsiţi în pricipal pe tumblr, mai ales pe blogul acestei persoane minunate, plus pe gendou.com dacă melodiile apar prin anime-uri. Scanările sunt luate de pe blogul aceleiaşi persoane minunate.
    Se recomandă acest disc oricărei persoane care crede că are altceva decât tărâţe în cap, oricui doreşte o doză de optimism amestecat cu optimism, plus ceva dramă, multă culoare şi poate nişte urme de beţie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 
back to top