Passionate, gun, trainwreck, memories, summer, electric, lullaby, senseless, song, sadist :|

HAI SĂ NE JUCĂM ÎMPREUNĂ. CE CIUDAT SUNĂ ACUM, CÂND ACEL SENTIMENT INOCENT A DISPĂRUT DE MULT. HAI SĂ ZBURĂM. NU, O SĂ STĂM PE PĂMÂNTUL ĂSTA ŞI O SĂ ZÂMBIM SARCASTIC PÂNĂ CÂND CINEVA SE VA PRINDE CĂ SUNTEM EXTRAORDINARI. PENTRU CĂ SUNTEM.

luni, 10 septembrie 2012

SEE YOU

You're Beautiful,
Yuuya


     Stând de celalată parte a uşii, singurul lucru pe care l-a putut face a fost să-i mulţumească. Acelei persoane care o iubeşte atât de mult încât, deşi tot ce i-a putut dărui îi final a fost o cruzime neînţeleasă, i-a spus să nu-şi uite zâmbetul. Neuitându-şi zâmbetul, a înţeles ce este frumuseţea pe care o vede în oglindă.
     Matsushita Yūya este un cântăreţ şi actor japonez care a devenit recent ultima mea obsesie. Numele lui l-am auzit încă de la începutul acestei pasiuni a mea legată de anime şi Japonia, dar odată ce am ascultat cel mai recent single al lui, "SEE YOU", ca şi opening-ul anime-ului "Natsuyuki Rendezvous", i-am ascultat muzica şi am aflat mai multe despre el.
     Prima dată am dat de el în sezonul doi din Kuroshitsuji, în care cântă primul ending, "Bird"; apoi l-am auzit în Durarara!!, unde cântă tot primul ending, "Trust Me", dar nu l-am recunoscut, pentru că, faţă de "Bird", care este o baladă, "Trust Me" is kind of an up-beat song. După ani de zile, după ce m-a lovit vocea lui în Natsuyuki, am decis să ascult cel mai recent album al lui, "2U", care m-a făcut să ajung la concluzia că Mayu [poreclă dată de fani] este cântăreţul meu japonez favorit.
     Ca şi actor, l-am văzut în cele două musicaluri Kuroshitsuji, în care joacă rolul majordomului perfect, Sebastian. Am impresia că primul musical Kuroshitsuji a fost pus în scenă înainte de lansarea primului lui single. În orice caz, prestaţia lui live, cât şi interpretarea personajului sunt perfecte [nu l-am auzit falsând nici măcar o dată].
     Observând videoclipurile lui şi prestaţiile live, se observă că Mayu este şi un dansator foarte bun [excelent chiar], astfel am ajuns la concluzia că este un multi-talent. Şi totuşi, sunt sigură că am muncit enorm pentru a ajunge unde este acum. A început prin a o sfida pe mama lui când avea 12 ani, pentru că aceasta nu l-a lăsat să înceapă o carieră în industria muzicală. Way to go! =]]
     Nu trebuie să menţionez că arată superb, nu? Mayu are doar 22 de ani, înălţimea de 180 de cm [destul de înalt pentru un japonez] şi o figură plăcută şi ciudat de carismatică [la care se adaugă diversele feţe criminale pe care le poate face].
     Vocea lui cred că se încardează undeva către registrul mediu [are totuşi o voce relativ înaltă pentru un bărbat, chiar fie el şi japonez]. Fie că vorbeşte sau cântă, glasul lui mi se pare relaxant, poate asta şi din cauza faptului că are în repertoriu un număr considerabil de balade. 
     Ca şi stil, despre Matsushita Yūya s-ar putea spune că nu iese cu nimic din tipare, dar simpla lui unicitate personală şi capacităţile acestuia aş putea spune că dau originalitate muzicii lui. Melodiile sunt compuse de Jin Nakamura [dacă nu mă înşel, absolut toate], producătorul lui Mayu şi cel care l-a ajutat să se lanseze. Versurile îi sunt scrise de diverse nume care am observat că uneori se repetă, lucru din care am tras următoarea concluzie: Matsushita Yūya este un vocalist excelent, dar nu neapărat un muzicican desăvârşit [prin muzician desăvârşit înţeleg o persoană care poate să compună, scrie şi cânta o melodie singur/ă]. Revenind la stilul lui Mayu, pe wikipedia scrie "pop" şi "R&B", ceea ce, dacă stai să clasifici concert, este cu adevărat muzica lui. Însă, după părerea mea, melodiile au o doză decentă de originalitate şi nişte artificii despre care s-ar putea spune că definesc stilul pe care Jin Nakamura îl crează pentru Matsushita Yūya [niciodată nu m-am redus la ideea că stilul personal al unui compozitor este acela în care el compune pentru un vocalist/artist/proiect - coloană sonoră, să zicem -].
     Versurile sunt relativ complexe, uneori pur şi simplu comerciale prin faptul că sunt dureros de repetitive, alteori atât de adevărate încât îţi gâdilă un pic sufletul. În principal, Mayu oscilează între balade [pe care eu tind să le prefer], melodii ameţitoare cu o tentă comercială, tentă peste care eu trec pentru că melodiile în sine îmi plac şi o doză bună de R&B. A se lua în calcul că nu ma ascultat toată discografia lui, dar presupun că şi-a menţinut un stil constant.

      Acum să vorbim despre "SEE YOU". Cum spuneam (acum 1000 de ani), este cel mai recent single al lui, lansat pe data de 29 iulie. Cât mi-am întins eu nervii când am văzut, undeva la începutul lunii iulie, că mai am de aşteptat milenii până melodia întreagă se lansează. Eeeh, atunci am căutat prin partea mai adâncă a acestei mări care se numeşte Discografia lui Matsushita Yūya şi am ascultat 2U până mi-am dat seama că nu-i de ajuns =]]. În fine, atunci a ieşit "SEE YOU".
     Şi am dat de un fenomen nemaiîntâlnit: mi-era milă s-o ascult. Millă sună urât, dar alt cuvânt nu găsesc; practic, de fiecare dată când o auzeam mă treceau atâţia fiori şi robinetul emoţiilor mele exploda continuu, astfel că simţeam că dacă o ascult de prea multe ori sau o ascult încet, ori cu zgomot de fundal, ori cu cineva prin preajmă [ceea ce înseamna că trebuia să astup robinetul emoţiilor], simţeam că-i alterez valoarea. Dar în final am cedat. Cică. În fiiiiiiine:

  1. SEE YOU - Nebunia sezonului, melodia care mă face să nu-mi simt pământul sub picioare. O baladă care descrie momentul tragic al despărţirii după o relaţie distrusă încet. Nu ştiu dacă Mayu a trecut printr-o astfel de experienţă, dar modul în care o interpretează mă face pe mine să simt durerea. Exact sentimentul pe care l-aş avea într-o astfel de situaţie. Versurile au o notă blândă, ceva de genul "sentimentul nu mai există, dar hai să preţuim ce a fost". Melodia, în întregul ei este plină de sentimente intense: regret, tristeţe, iubire, speranţă şi ceva ce nu poate descris în cuvinte. Durere, poate. Şi am impresia că vocea lui Mayu sună în cel mai blând mod pe care l-am auzit eu până acum. Videoclipul...oricât de stereotipic mi se pare, Mayu e prea superb ca să pot comenta ceva. PV-ul prezintă exact ceea ce descrie melodia, într-o manieră puţin alterată de nişte factori inevitabili: fanservice-ul şi orice în afară de Mayu. Fanservice-ul e bun dacă e Yūya, chiar bine primit şi devorat prin toţi porii, dar nu cu o melodie aşa de tristă pe fundal. Când spun "orice în afară de" el, spun partenera lui: o japoneză mult prea tipică, care însă, pusă lângă frumosul nostru, devine o umbră. În rest, ideea în sine a PV-ul este bună, interpretarea lui Mayu fiind impecabilă [and dat body *drolls*] şi artificiile subtile mi-au plăcut. Acum observ: faptul că faţa fetei este total invizibilă [pur şi simplu n-o filmează] dă clipului o tentă de otome. NO. Don't make me think I can marry the guy. Just no.
  2. BEAUTIFUL GIRL - Bucuria sezonului; un cântec din care noi toate, fetele, avem de învăţat. Cântecul spune că pur şi simplu tu, eu, cea care ascultă este frumoasă. Aşa cum eşti/sunt/este. Ritmul este rapid, puţin ameţitor [te îmbeţi cu optimism] şi simplu pop. Versurile sunt superbe, pozitive şi distrugătoare - pentru că Mayu îţi spune direct că eşti [deci el te consideră] frumoasă. Singurul ei punct slab este că vine după SEE YOU, care-i este total opusă, şi deci este greu să-ţi schimbi atât de repede starea de spirit
Matsushita Yuya - BEAUTIFUL GIRL

      Coperta single-ului este cumva inspirată din Natsuyuki [având în vedere că în fiecare episod apar flori], dar Mayu arată, bineînţeles, superb şi figura lui se poate spune că descrie sentimentul insuflat de melodie.
       Bineînţeles, nu pot să nu devin intens interesată de un personaj care-mi bagă pe gât două sentimente atât de diferite şi de profunde, unul după altul. Şi ăsta e un soi de iubire.
       Deci ţineţi-vă bine, oameni buni. O să aveţi parte de Yūya mult timp de aici încolo.

See You.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 
back to top