Passionate, gun, trainwreck, memories, summer, electric, lullaby, senseless, song, sadist :|

HAI SĂ NE JUCĂM ÎMPREUNĂ. CE CIUDAT SUNĂ ACUM, CÂND ACEL SENTIMENT INOCENT A DISPĂRUT DE MULT. HAI SĂ ZBURĂM. NU, O SĂ STĂM PE PĂMÂNTUL ĂSTA ŞI O SĂ ZÂMBIM SARCASTIC PÂNĂ CÂND CINEVA SE VA PRINDE CĂ SUNTEM EXTRAORDINARI. PENTRU CĂ SUNTEM.

duminică, 10 iunie 2012

Trespassing

"I don't wanna miss 
a second with you"

        Vibraţia contiuă a extazului în care mă înecam m-a făcut să privesc lumea printr-o lumină care ajunse să mă orbească. Târându-mi tocurile prin mulţimea plină de viaţă, un strigăt nebun şi o atingere scurtă m-a trezit. Am văzut lumea, şi mi s-a părut frumoasă, împodobită cu defectele ei. Am simţit iubirea din acea atingere, şi am ajuns să regret că am alungat-o; fericirea mea s-a stins şi am învinat din cenuşă doar pentru a o lua de la capăt.
        Am fost entuziasmată când am auzit că Adam Lambert urmează să-şi lanseze al doilea album, după ce acum doi ani ascultam primul lui disc "For Your Entertainment". S-a schimbat, a venit cu ceva nou, care totuşi a păstrat elementul tipic al muzicii lui. Mi-a dat fiori, mi-a cutremurat nopţile şi m-a făcut nostalgică.
         Cum spuneam, pe Adam Lambert îl cunosc de când şi-a lansat primul lui album. El este printre puţinii artişti care nu sunt japonezi pe care îi ascult. Şi acum mă miră cum am ajuns să descriu muzica pe care o ascultă: japoneză şi restul :)). În fine, mereu mi-a plăcut muzica lui, vocea lui şi prezenţa aia scenică unică pe care o are. Sper să am şansa să-l văd live cât de curând.
        "Trespassing" este cu siguranţă, într-o anumită măsură, diferit de "For Your Entertainment", dar tot Adam Lambert este; acele subtile influenţe rock din primul album sunt înlocuite de un pop-dance smth I can't really describe. Pe mine nu m-a deranjat asta, deşi prefer sound-ul vechi, tot vocea lui Adam este, so it's fine. Ce ar trebui menţionat este un lucru care pe mine m-a făcut să-l respect şi mai mult pe Adam, ca şi artist: şi-a scris singur versurile - nu toate, dar mare parte. Eu am ascultat versiunea deluxe a albumului, deci în total 15 melodii. Let's take 'em one by one:
  1. Trespassing - Prima dată când am auzit melodia asta, m-am mirat, dar acum mi dau seama cât de bine i se potriveşte lui Adam şi este o alegere perfectă pentru a deschide albumul. Mie personal îmi inspiră ideea de a depăşi limite or smth.
  2. Cuckoo - Tâmpit titlu, sincer, dar melodia e catchy. Versurile, scrie de Adam, sunt pur şi simplu electrizante şi, într-o anumită măsură, mă regăsesc în ele "I'm gonna lose my mind like a maniac".
  3. Shady - Când am ascultat-o prima dată, m-a făcut să râd, pur şi simplu pentru că versurile zici că ar fi imnul unui beat. Titlu se potriveşte perfect cu sentimentul pe care-l insuflă melodia.
  4. Never Close Our Eyes - Asta am ascultat-o înainte să ascult albumul, cu tot cu videoclip. Melodia este o nebunie, îţi dă dependenţă; Adam are aici nişte note lungi şi puternice care pe mine m-au distrus când am încercat să cânt. Versurile sunt scrise de Bruno Mars şi sunt absolut superbe: "There's plenty of time to sleep when we die" - versul ăsta va deveni motto-ul nopţilor mele pierdute.
  5. Kickin' In - Uite una, şi defapt singura, care nu prea mi-a plăcut. Are un sound interesant, dar repetitiv şi pe alocuri enervant. Plus, [bine, poate mă înşel], abordează, deşi indirect, un subiect care este pur şi simplu hilar, dar groaznic prezentat.
  6. Naked Love - Titlul mi se pare puţin cam nepotrivit, având în vedere starea pe care melodia o inspiră. Versurile sunt, în anumite momente, deştept gândite şi, în mare, simpatice.
  7. Pop That Lock - Pe asta o ţin minte pentru o notă lungă şi epică pe care o cântă perfect Lambert la sfârşitul melodiei. Are nişte secvenţe care îmi aduc aminte de dubstep [dar eu abia acsult dubstep deci s-ar putea să mă înşel]; am impresia că melodia asta se referă, iarăşi, la depăşirea unor limite.
  8. Better Than I Know Myself - Videoclipul ăsteia este superb, absolut genial gândit şi Adam, singurul care apare defapt, îşi joacă rolurile perfect - ne arată două laturi ale lui care defapt sunt una şi aceeaşi. Versurile îmi aduc aminte de relaţia mea cu Misa "I can be obnoxious at times/But try and see my heart", iar vocea lui Adam îmi dă pur şi simplu fiori.
  9. Broken English - Melodia asta are nişte versuri geniaaale, scrise de Adam. Este o mică, restrânsă, psihologie a modului în care îmi menţin eu relaţiile, să zicem. Refrenul m-a lăsat praf şi a făcut ca melodia asta să fie preferata mea de pe tot albumul.
  10. Underneath - Personal, mie "Underneath" mi se pare balada reprezentativă a albumului. Este, deasemenea, melodia în care vocea mi se pare cel mai clară. În principal, eu cred că melodia descrie o stare interioară de teamă, izolare declanşată de regret.
  11. Chockehold - Nu ştiu de ce, am impresia că melodia asta este scrisă din punctul de vedere al unui masochist, motiv care-mi trezeşte latura sadistă.
  12. Outlaws of Love - Este o melodie care mie, personal, îmi inspiră un sentiment de pură blândeţe. Vocea lui Adam este atât de lină şi relaxantă aici, încât mă face să vreau să zbor.
  13. Runnin' - Acum, când îmi amintesc, nu-mi vine să cred cât de multe scenarii rapide, sângeroase, explozive, am creat în minte cu melodia asta pe fundal. Există anumite secvenţe în care Adam cântă jos, poate în cel mai grav ton al lui pe care l-am auzit, şi o face absolut perfect. Şi-mi aminteşte de Going Under a celor de la Evanescence.
  14. Take Back - Este o melodie despre dispute şi vorbe spuse fără a fi gândite. Îmi aminteşte de atitudinea mea nebună care mă face mereu să regret.
  15. Nirvana - Sau fericire deplină - este o melodie perfectă pentru a încheia albumul [care în versiunea normală se încheie cu "Outlaws of Love", o alegere la fel de potrivită], care pe mine mă face pur şi simplu să visez.
         Melodiile de pe "Trespassing" nu sunt neapărat capodopere pe care mi le voi aminti mult timp, dar mai degrabă le voi asculta peste ani cu nostalgie [cum am ascultat azi BE a lui Miyano Mamoru]. În mare, albumul este bun, se vede că s-a mucit la el. Şi-l aşteptăm pe Adam în turneu în România!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 
back to top