Passionate, gun, trainwreck, memories, summer, electric, lullaby, senseless, song, sadist :|

HAI SĂ NE JUCĂM ÎMPREUNĂ. CE CIUDAT SUNĂ ACUM, CÂND ACEL SENTIMENT INOCENT A DISPĂRUT DE MULT. HAI SĂ ZBURĂM. NU, O SĂ STĂM PE PĂMÂNTUL ĂSTA ŞI O SĂ ZÂMBIM SARCASTIC PÂNĂ CÂND CINEVA SE VA PRINDE CĂ SUNTEM EXTRAORDINARI. PENTRU CĂ SUNTEM.

miercuri, 16 mai 2012

Totally Captivated

          Ewon Jung este obligat să lucreze pentru mafia din Seul, din cauza fostului lui iubit, Jiho, care este încă gelos din cauza infidelităţii lui Ewon. Liderul bandei, un personaj cu o figură parcă ruptă de pe marile ecrane, devine interesat de imaginea atractivă a noului băiat. Va fi Ewon capabil să supravieţuiască în acestă lume violentă (ca să nu mai menţionăm constanta hărţuire sexuală) ca şi subordonatul superbului Mookyul Eun?

          Am citit primul volum din Totally Captivated, prima mea manhwa (bandă desenată coreeană), duminică, la manga cafe-ul de la Michi-biraki, şi din primele zece pagini am avut puternica impresie că ăsta a fost cel mai bun yaoi pe care l-am citit vreodată. Nu există neapărat scene explicite, ceea ce face ca lucrarea în sine să fie şi mai bine apreciată (cel puţin în viziunea mea), dar întreaga acţiune este prezentată foarte frumos. Are o lungime medie (6 volume), lucru care face povestea mai bine organizată, fiind timp destul pentru ca personajele să se dezvolte. Despre Totally Captivated ştiam de mai mult timp, dar până nu am văzut-o cu ochii mei, nu mi s-a părut atractivă, sincer. Acum însă mi se pare un yaoi unic.
          Povestea este interesantă, dar nu e neapărat ceea ce face manhwa bună. Plus că această lume a mafiei coreene nu este neapărat portretizată într-un mod veridic, nefiind nici măcar un factor prea important în întreaga acţiune. Dar e acolo pentru a crea nişte obstacole în relaţia celor doi şi pe post de pretext pentru a-l îmbrăca pe Mookyul mult prea mişto.
          Grafica arată bine de la primele pagini şi rămâne la fel pe parcursul celor şase volume, ceea ce mă face să cred că artista a avut ceva experienţă anterioară (având în vedere că în manga-uri, zic manga fiindcă n-am citit deloc manhwa până acum şi ele în esenţă sunt foarte similare, arta tinde să se îmbunătăţească după 5-10 volume, exemple bune fiind Kuroshitsuji sau Vampire Knight). Arta este pur şi simplu frumoasă, poate că puţin cam exagerată (având în vedere că la început eram sigură că Jiho e fată).
          Personajele sunt cele care conturează cu adevărat linia narativă, pentru că deşi la bază sunt tipice, au nişte caracteristici pe care eu personal nu le-am mai întâlnit într-un yaoi. Ewon Jung mi-a plăcut cel mai mult pentru simpla lui încăpăţânare dusă la extremă (şi pentru că reuşeşte să nu devină enervant!) şi pentru modul frumos în care sentimentele lui au evoluat. Mookyul Eun, pe de altă parte, poate fi descris în câteva cuvinte simple: o superbă, dar nesătulă bestie. Este genul de personaj dur, cu un trecut dramatic şi cu sentimente, într-o anumită măsură, închise în sine. Şi este absolut adoraaabil faptul că prin ultimele volume îi spune lui Ewon "Fox-Jung" (ca şi cum Ewon ar fi viclean ca o vulpe).
          După primul volum am ajuns la spontana concluzie că Totally Captivated e chiar mai bună decât Sekaiichi Hatsukoi [care prezintă relaţiile dintre oameni într-un mod absolut superb], dar acum, după ce am terminat-o, parcă n-aş putea să le compar. Şi Totally Captivated are aceeaşi specie de umor drăguţ ca în Sekaiichi, dar pe mine personal m-a ţinut mereu în suspans, pur şi simplu pentru că niciodată nu mi s-a părut previzibilă. Ceea ce o face perfectă.         

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 
back to top