Passionate, gun, trainwreck, memories, summer, electric, lullaby, senseless, song, sadist :|

HAI SĂ NE JUCĂM ÎMPREUNĂ. CE CIUDAT SUNĂ ACUM, CÂND ACEL SENTIMENT INOCENT A DISPĂRUT DE MULT. HAI SĂ ZBURĂM. NU, O SĂ STĂM PE PĂMÂNTUL ĂSTA ŞI O SĂ ZÂMBIM SARCASTIC PÂNĂ CÂND CINEVA SE VA PRINDE CĂ SUNTEM EXTRAORDINARI. PENTRU CĂ SUNTEM.

joi, 3 mai 2012

Instinct

Te face să faci lucruri nebune, imposibile.
Vocea lui KISHOW, nu instinctul!

       Valul absolut al setei de viaţă m-a purtat pe un drum de la înec la feerie, şi sufletul meu a ţipat odată cu fumul gros care ieşea din creierul meu carbonizat de entuziasm. Şi am privit lumea altfel, pentru că am văzut zâmbetul lui sarcastic şi aş fi vrut să scot pistolul şi să-i distrug părerile greşite despre mine, dar eram prea captivată. Şi când mi-am îndreptat coloana după ce privisem ca o tâmpită la cerul înstelat în timp ce mă învârteam în cercuri fără să ştiu pe unde calc, noaptea se luminase şi întunericul nu mai era gol şi necunoscut. Strălucea şi aş fi vrut să-l devorez cu tot cu luna mică care-mi zâmbea cald, dar am căzut. Şi m-am ridicat ca s-o iau de la capăt. \m/

    CE ÎMI FACE MIE VOCEA LUI KISHOW! Mă înnebuneşte, îmi distruge nopţile şi aduce efecte cutremurătoare asupra somnului părinţilor mei [serios vorbesc!]. Vreau să-l văd LIVE! Vreeeeeeeeeeeeau, şi simt că mă înec în fericire numai când mă gândesc la el. Acum că modelul meu de viaţă, superba AMY LEE vine să-mi cânte în iulie, tot ce mai vreau e o doză de mişcări senzuale pe care numai Kiiyan mi-o poate da.
    Despre cine sunt GRANRODEO am vorbit mai pe larg în postarea mea despre epicul lor album BRUSH the SCAR LEMON [altă capodoperă!]. După ce am ascultat albumul mai sus menţionat, am mai trecut prin multe single-uri de-ale lor până când m-am hotărât să ascult Instinct pentru că coperta albumului mă omora. Sincer, eu nu rareori ridic pe cineva sau ceva în slăvi aşa cu zel, dar GRANRODEO sunt trupa mea japoneză favorită şi în tot ce-am ascultat eu de la ei, n-am găsit o melodie care să nu-mi placă (la nebunie).
     Doream să ascult un album de la ei, dar m-am ţinut departe de cele dinainte de BRUSH the SCAR LEMON [care e un fel de punct de trecere, schimbare, în ascensiunea lor în mintea mea]. Până la urmă am ales Instinct, repet, pentru coperta care mie mi se pare superbă. Ca de obicei [aşa e la mine cu toate melodiile GRANRODEO], la început [prima - a doua ascultare] melodiile nu mi s-au părut nimic extraordinar, ceva total mediocru. Apoi au început să-mi placă la nebunie, absolut toate, şi atât de mult încât nu mă voi plictisi prea curând de ele.
     Melodiile sunt toate cam la acelaşi nivel pentru mine. Ce încerc să spun este că, dacă stau să le compar între ele, nici una nu o întrece pe cealaltă, nici una nu-mi place mai mult decât alta. Şi, în principal, toate mi se par foarte bune. Deci, cu alte cuvinte, Instinct este perfect de sus până jos. Zic asta pentru că eu personal cred că BRUSH the SCAR LEMON nu are un echilibru aşa de solid între melodii. Să vedem şi celălalte albume. Unele piese mi-au amintit puţin de sunetul Metallica, iar ordinea în care sunt puse este genial de potrivită. One by one:

  1. Black Out - Pe asta când am ascultat-o mai atent am avut impresia că am mai auzit-o undeva, şi apoi m-a lovit: prima dată am auzit-o live. Ironie, suna mai bine live. Melodia în sine este pur şi simplu o nebunie care-mi aminteşte de Modern Strange Cowboy, are un mesaj...pozitiv, dacă o invitaţie la a petrece fără limite poate fi numită pozitivă. Iar videoclipuul, duuuuh, videoclipul ăla reinventează total ideea combinaţiei între lenjerie şi muzică rock. Am rămas aşa O.O, apoi am râs la greu pentru că mi-am dat seama că băieţilor le plăcea ce se întâmpla pe acolo.
  2. Detarame na Zanzou - Am vaga impresie legată de traducere titlului, dar mi-e imposibil s-o pun în cuvinte. N-am stat să ascult versurile sincer, deşi melodia îmi dă ideea că s-ar referi la sentimente ca şi motiv în jurul căruia se învârte viaţa.
  3. Darlin' - Melodia asta zici că mi-o cântă mie, pentru mine şi doar ca s-o aud eu. E frumoasă, pur şi simplu, pentru că se adresează ascultătorului cu un mesaj puternic şi optimist. Videoclipul este interesant, şi nu pentru că foloseşte avioanele ca model al ideei de libertate, ci pentru că KISHOW are părul total negru. Lucru rar, sincer. Parcă aşa îl mai avea în Rose Hip-Bullet :-?.
  4. CANNON★BALL - Steaua aia din mijlocul lumii melodiei ăsteia pe mine mă face să mă simt ciudat de bine. Cannon Ball [ghiulea pentru tun, pe româneşte] este un titlul genial numai dacă îl iei singur. Iar melodia în sine e pasională şi mă face să mă simt că ard. În modul în care sunt pasionali eroii din manga shounen, nu altfel. :))
  5. Amai Itami wa Gensou no Hate ni [甘い痛みは幻想の果てに] - Cu cunoştinţele mele cam sărace de limbă japoneză, aş traduce titlul cam aşa: "La sfârşitul unei iluzii este o durere dulce". Şi aşa mai învăţ eu nişte kanji, teehee XD. Melodia asta este un cântec de dragoste absolut superb [sau despre dragoste? că totuşi "de dragoste" şi "despre dragoste" sunt două subiecte diferite].
  6. Outsider - Piese asta îmi descrie perfect starea de spirit în zilele în care sunt singură şi mă simt singură. KISHOW are nişte ţipete uşoare şi pătrunzătoare în melodia asta, cu atât mai bine. Şi este acolo un vers pe care l-am înţeles [cred] în totalitate: 闇に映る白いカラスの眼…光る  [yami ni utsuru shiroi karasu no me...hikaru] care se cam traduce aşa: Ochiul alb al unei ciori străluceşte reflectat în întuneric. Defapt nu în totalitate, pentru că am verificat adineauri, astfel că tocmai am învăţat ceva nou :).
  7. Instinct (instrumental) - Deeeeci îl văd pe Kishow cu un zâmbet sadic şi muşchii încordaţi îmbrăcat în armura aia pe care o are pe copertă apărând din întuneric cu o armă frumoasă în mână. Şi apooooi:
  8. Aisubeki STUPID - Instrumentalul ăla din'nainte este unul dintre cel mai bun stimulator pentru imaginaţia mea pe care l-am întâlnit. Iar melodia asta este una dintre acelea care îmi sună mie puţin a Metallica [mă refer la partea de la început, chitara lui e-ZUKA]. This song make want to heandbang \m/.
  9. Koko ni Aru Nukumori - sau ceva gen "căldura care este aici". Ăsta este bijuteria albumului, acel cântec care te face să zâmbeşti pur şi simplu fiiindcă lumea pare mai frumoasă cu el pe fundal. Este un cântec despre iubire, pe care, dacă stau să mă gândesc, am şi cui să-l dedic. Îmi tot vine să-l compar cu Nantonaku Keshita Story de pe BRUSH the SCAR LEMON, şi dacă aveţi şansa să le ascultaţi pe amândouă veţi înţelege de ce.
  10. HEAVEN -  Sincer nu înţeleg de ce au numit cântecul aşa cum l-au numit, şi asta poate pentru că nu înţeleg versurile în totalitate, dar în final titlul se potriveşte :)). Mi se pare că cântecul face referire la un fel de conflict interior care are legătură cu o dorinţă neîmplinită. Şi chitara lui e-ZUKA aici este absolută.
  11. NOT for SALE - încă un altul care-mi aminteşte de Metallica. Frumos titlul pentru un single, când îl văd la raft în magazin şi pe el scrie NOT for SALE, ce ar trebui să fac? O continuare potrivită după HEAVEN.
  12. Delight Song - Titlul este mult prea perfect, sincer. Când ascult melodia asta mă simt bine şi-mi aduc aminte de momentele frumoase. Videoclipul este simplu, dar modul în care este filmat m-a ameţit. Şi nu mă refer la mişcarea imaginii, ci la figura superbă a lui KISHOW.
  13. Beautiful World - Cu un cântec mai perfect decât acesta nu putea să încheie albumul. Ăsta îl ascultam când mergeam cu trenul prin România şi mă gândeam că lumea mea e frumoasă pur şi simplu pentru că e a mea. Şi cam aceeaşi idee se poate observa în videoclipul melodiei, care pe mine m-a făcut să chicotesc.
      Ţin să menţionez că de pe youtube au şters o grămadă de videoclipuri care ţin de muzică japoneză şi seiyuu, deci nu cred că veţi găsi ceva. O alternativă ar fi Nico Nico Douga, cel mai popular site de video-sharing al japonezilor [unde sunt o tonă de minuni ale vocaloizilor, printre altele], dar pe Nico Nico trebuie să ai cont ca să poţi viziona videoclipuri şi...e în japoneză.
[Moths later edit] Am găsit videoclipul ăla de mai sus pe youtube din întâmplare şi e absolut perfect pentru postarea asta - e o previzualizare a albumului, cu aprox. 30 de secunde din fiecare melodie, în ordinea lor de pe album.

LIFE GOES ON. \m/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 
back to top