Passionate, gun, trainwreck, memories, summer, electric, lullaby, senseless, song, sadist :|

HAI SĂ NE JUCĂM ÎMPREUNĂ. CE CIUDAT SUNĂ ACUM, CÂND ACEL SENTIMENT INOCENT A DISPĂRUT DE MULT. HAI SĂ ZBURĂM. NU, O SĂ STĂM PE PĂMÂNTUL ĂSTA ŞI O SĂ ZÂMBIM SARCASTIC PÂNĂ CÂND CINEVA SE VA PRINDE CĂ SUNTEM EXTRAORDINARI. PENTRU CĂ SUNTEM.

miercuri, 28 decembrie 2011

Mawaru Penguindrum

Electrizant.
Cu tot cu strategia de supravieţuire.


          Nici nu ştiu cu ce să încep. De obicei îmi place să scriu eu singură cam despre ce e vorba într-un anime, dar având în vedere că Mawaru Penguindrum este un anime pe care l-am înţeles într-un aşa mod încât nici nu mai ştiu ce s-a întâmplat, va fi greu. Vroiam să-l mai văd odată cap-coadă [având în vedere că l-am văzut când era ongoing de la episodul 9 când a început şcoala] şi după să scriu, dar e prea genial. Staţi să-mi amintesc cum a început.

          [Tocmai mă uitam la descrierea anime-ului pe my anime list şi am văzut trezi fraze mari şi late. Hai că nu-i aşa de greu.] Trei fraţi, gemenii Kanba şi Shouma, alături de sora lor mai mică şi mai mereu în spital din cauza sănătăţii ei fragile, Himari, trăiesc împreună în casa Takakura. Într-o zi în care cei trei vizitau un acvariu, Himari îşi alege drept suvenir o pălărie ciudată, pentru ca după câteva minute să dispară şi să fie găsită de fraţii ei leşinată. Ajunşi la spital, nu se mai poate face nimic pentru ea, dar cei doi gemeni rămân fără cuvinte când o văd pe sora lor cu pălăria aceea în cap strigând "Seizon Senryaku!" ["Strategie de Supravieţuire!"]. Astfel cei trei sunt prinşi într-un joc în care imposibilul trebuie făcut posibil pentru a supravieţui.

          Anime-ul ăsta e GENIAL. Şi nu genial ca un shoujo siropos sau ca o comedie epică sau ca Death Note [cel mai tare mister evăr], e genial pentru că le are pe toate într-o anumită măsură. Reuşeşte să-ţi prezinte o poveste compicată într-un mod comic şi ciudat se simplu. Asta nu înseamnă că ai să înţelegi tot. Eu nu m-am chinuit.
          Este perfect făcut, din toate punctele de vedere. Sfârşitul nu ştiu dacă este satisfăcător, dar este perfect şi imposibil de prezis.
         Povestea: habar n-am de ce dar tind să-l compar pe Mawaru cu Death Note, când ele defapt nu sunt deloc similare. Povestea este complexă, atât de complexă încât nu există episod în care să nu apară ceva important şi fiecare fază de ţine în suspans. E acţiune, e amor de toate felurile şi mister la greu. Şi pinguini. Oh da, pinguini ăia sunt HILARI.
         Grafică şi sunet: Pe naiba, la fel de irezistibile şi astea! Animaţia e superbă, sunt unele faze în care pur şi simplu mă usturau ochii pentru că erau prea multe de urmărit. Mawaru Penguindrume genul de anime în care orice detaliu e important. Cât despre sunet, cele două opening-uri sunt superbe şi se potrivesc perfect, cât despre ending-uri, sunt prea multe ca să le reţin pe toate, tot ce ştiu e că-mi aduc aminte de Alice in Woderland. Cât despre seiyuu...nici unul cunoscut! [eu care pot să zic că ştiu destule nume populare] Dar mie personal mi-au sunat profesional îndeajuns, plus că mi-a plăcut cum ţipau.
      Personaje: [atenţie ceva spoilere dar oricum nu aveţi cum să le înţelegeţi] O grămadă. Şi toţi importanţi. TOŢI. Inclusiv fantoma inamicului sorei mai mari a unei puştoaice obsedată de prietenul sorei mai mari. Oh da. Fiecare cu trecutul lui unic, cu traumele lui ciudat de adevărate [e cineva pe acolo care să nu fie traumatizat..? nu cred >.<] şi cu o personalitate pe dos. Avem doi gemeni la poluri opuse, un playboy cu o iubire adevărată imposibilă [Kanba Takakura], fratele lui ruşinos [Shouma Takakura] care e pus în situaţia de a o salva pe sora lor drăguţă şi necunoscătoare care e...posedată de puterea unei pălării care o transformă într-o prinţesă de cristal [Himari Takakura]. Apoi puştoaica stalker-iţă care are un jurnal în care e scris viitorul şi o vrajă pentru a transfera destinul [Oginome Ringo], obsedată de un tip aparent normal, dar cu intenţii care schimbă toată povestea [Tabuki Keiju] care e căsătorit cu o actriţă care se dovedeşte a fi o lesbiancă pasională  [Tokikago Yuri [yuri=relaţii sexuale între femei]]. La un moment dat duşmanca lui Yuri se va dovedi a fi o tânără moştenitoare a unui imperiu de afaceri, care mai are şi o obsesie legată de "distrugerea" lui Kanba [Masako Natsume]. În final, cei care controlează toată povestea sunt fantoma unui malefic tip superb [Sanetoshi Watase] care are o duşmănie mai lungă de o viaţă cu cea care a lăsat în urmă jurnalul cu tot cu vraja lui de transferare a destinului [Oginome Momoka].

Uşor, nu? [şi tocmai mi-am dat seama că am înţeles tot mai bine decât credeam.]
         Un personaj preferat nu am. Toţi sunt unici şi superbi, iar în sfârşit fiecare se dovedeşte a fi perfect în modul lui. Poate că-mi place de Shouma pentru pur şi simplu până în sfârşit este cel mai bad-ass. Ba nu, Kanba. Atunci Shouma cum e...? Îmi iese fuuum pe creieri. Dacă nu-ţi plac chestiile complicate, poate vrei să eviţi Mawaru Penguindrum. Dar am spus că e o comedie genială? Are de TOATE.

Plus trei pinguini care pur şi simplu te vor face să MORI de râs. Da, pinguini.
[watching Soul Eater and lovin' it. Acuma însă mă joc The Sims.]

Un anime care nu are cum să te dezamăgească.

4 comentarii:

  1. Ok... so, după ce am citit toată povestea, am hotărât să vizionez şi eu acest anime, să văd dacă înţeleg ceva :D ( Asta imediat după ce termin cu Durarara)
    Cât despre Soul Eater, eu l-am văzut de trei ori şi tot nu m-am plictisit. Care e personajul tău preferat? ;))

    RăspundețiȘtergere
  2. Arr...Soul Eater? Deci am decis că aşa îmi botez laptopul =)). Hai că m-ai omorât cu comentariul ăla. O iau uşor:

    DURARARA!!: Nu ştiu ţie cum îţi place, pe mine m-a cam plictisit când l-am văzut [DRRR!! a fost unul dintre primele mele anime-uri], dar acum mi se pare genial şi m-aş uita la el oricând. Îl pun în bucătărie când gătesc numa' ca să-l aud pe Shizuo ţipând.

    Mawaru: E superb, e un anime deştept şi foarte profesional făcut, aşa că te rog să-l vezi pentru că e cam imposibil să nu-ţi placă [având în vedere că are cam de toate].

    Soul Eater: Arrr, minunea asta! Death the Kid e iubirea mea ofc, mai ales că este dublat de sublimul Miyano Mamoru [ştii ceva despre seiyuu? adică japonezii ăştia care dublează şi sunt geniali].

    Şi aşa aş putea pălăvrăgi până mâine. Te mai aştept pe aici :)!

    RăspundețiȘtergere
  3. :)) Eu încă nu i-am ales laptop-ului meu un nume... Şi nici noului meu urs de pluş :)) Poate ai ceva sugestii :D
    La Durarara sunt abia la început, încă nu prea pot să dau cu impresii, dar mă aşteaptă o vacanţă luuungă, deci pot viziona cât de mult pot :))Şi abia aştept să mă apuc de Mawaru :D
    Nu pot să cred! Şi eu îl iubesc pe Death the Kid.... Anime-ul ăsta l-a făcut şi pe vărul meu să se uite... Şi el nu e fan :)) Din păcate nu, nu ştiu prea multe T_T Mă uit la anime-uri de aproape 6 ani, dar nu ştiu prea multe... Sunt momentan varză. Acum încerc să mă redresez şi să aflu lucruri noi, poate îmi dai şi tu câteva lămuriri.
    Da... când găsesc pe cineva care să aibă pasiunea asta despre anime-uri nici eu nu prea mă mai opresc din vorbit. :))

    RăspundețiȘtergere
  4. Dacă stăm să vorbim aici blocăm locul de atâtea comentarii :))
    Uite id-ul meu: marie_foreverhope ^_____^

    RăspundețiȘtergere

 
back to top