Passionate, gun, trainwreck, memories, summer, electric, lullaby, senseless, song, sadist :|

HAI SĂ NE JUCĂM ÎMPREUNĂ. CE CIUDAT SUNĂ ACUM, CÂND ACEL SENTIMENT INOCENT A DISPĂRUT DE MULT. HAI SĂ ZBURĂM. NU, O SĂ STĂM PE PĂMÂNTUL ĂSTA ŞI O SĂ ZÂMBIM SARCASTIC PÂNĂ CÂND CINEVA SE VA PRINDE CĂ SUNTEM EXTRAORDINARI. PENTRU CĂ SUNTEM.

duminică, 20 martie 2011

[Killing as a hobby] DEATH NOTE

"The human whose name is written in this note shall die."
Pe bune?!


             N-am ce face. Am o toooonă de teme, mâine am test şi meditaţii. Dar nu pun mâna pe cărţi, nu vreau, mă ard, mă îmbolnăvesc, îmi dau şocuri, cum face Dizzy. Whatevă'.

             Am văzut Death Note acum...o lună aproape. Şi, ofc, a fost una dintre cele mai tari, marcante şi ciudate seriipe care le-am văzut. Şi odată cu Death Note, am descoperit cât de mult urăsc spoilerele. Deci, dacă n-ai văzut seria până la capăt, avertisment : n-am să mă chinui să scriu fără spoilere. Because I love-hate them <3.
             În Death Note este vorba de nişte creaturi obsedate, care, prin simpla iluminare adusă de un ciudat malefic pe pământ, vor ajunge să se bată ca chiorii, cu ouă, roşii şi oţet, pentru ca în sfârşit eu, persoana care savurează cu toată inima acţiunea, să ajung să văd o blondă cu codiţe plimbându-se şi cântând într-un metrou. Da, ăsta e Death Note. Deja îţi place, nu?



             Acum să devenim serioşi. Death Note este, după mine, cel mai greoi anime pe care l-am văzut până acum. Ca să-l urmăreşti, fiind un anime psihologico-poliţist, ai nevoie de toată atenţia pe care-o poţi găsi [so strech your brainz people]. E vorba de un puştan de liceu, Light Yagami, care găseşte un Death Note, un carneţel al morţii în care dacă scria numele unui om, acesta murea. Astfel că tipul [cea mai bunăciune blondă pe care-am găsit-o în vreun anime] va ajunge la conluzia că el, atribuindu-şi carneţelul şi puterea justiţiei, va deveni zeul noii lumi. Începe astfel să omoare toţi criminalii posibili şi imposibili, ajungând în vizorul poliţiei. Intră în scenă L, un tip la fel de obsedato-ambiţios ca şi Light, care, atribuindu-şi de asemenea puterea justiţiei, vrea cu orice preţ să-l prindă pe Light, criminalul de criminali care ajunsese cunoscut sub numele Kira. N'ai înţeles nimic, nu? Nici un trebuie. Pe scurt, Death Note este un anime în care doi tipi deştepţi se bat pentru câştigul propriului orgoliu.

             L-am adorat, îl ador şi îl voi adora alwayz. Aşteptam de mult un astfel de anime, un anime care să fie interesant de la prima secundă până la ultima notă muzicală din episodul 37. De'aia nu m-am omorât după Toradora şi am ajuns la concluzia că anime-urile gen Slice-of-life nu sunt extraordinare : le-a luat 24 de episoade să bage şi ei un amărât de sărut. Pe când lu' Light nu i-au trebuit mai mult de 10 min. ca să înceapă killăreala >:).
              Acţiunea în sine a fost extraordinară, de la cap la coadă. Grafica mi s-a părut destul de bună, iar vocile...geniale. Mai ales că după vreo patru episoade mi-am dat seama c'am mai auzit undeva vocea lui Light. Şi astfel s-a confirmat o simplă bănuială : personajele Yagami Light şi Zero Kiryuu [Vampire Knight] au acelaşi seiyuu [vocea actorului]. So biig thumbs up şi pentru voci. Personal, după ce L a murit, seria parcă n-a mai fost extraordinară ca înainte, dar tot mi-a plăcut la nebunie [Mello <3].
              Personajele...geniale. Deşi Light şi L la început păreau atât de asemănători, acum îmi dau seama că aveau multe lucruri diferite. Deci, pe rând:
              KIRA sau Yagami Light : absolut fantastic, absolut prea tru'. Deşi la un moment dat avea nişte ochi de total malefico-tâmpito-obsedat, tot n-ai cum să nu-ţi placă. Cel mai mult cred că mi-a plăcut râsul ăla al lui, ziceai că vine fix din adâncul iadului, nu alta. Habar n-am de ce când l-am văzut mi-am amintit de tunsoarea lui Justin Bieber [măcar acum ştim de unde a copiat Bibeţul ideea]. Arată foarte bine [fangirl scream?], dar are o tonă de puncte pe care le detest : e egocentrist, narcisist, se crede superior, se comportă cameleonic ş.a.m.d.              
              L Lawliet : am luaaat cea mai mare ţeapă din viaţa mea când am citit pe net că moare. Spoilere = shitty craaap! Era prea tare personajul, dacă stau să mă gândesc, era mult mai cool decât Light. Iar ochii ăia...deci personajele astea două au două perechi de ochi inconfundabile : Light are privirea aia tăioasă de obsedat iar L are ochii seci şi veşnic plictisiţi. Oricum, era prea tru' când îşi mânca îngheţata. [*către Misa*: Oamenii care gândesc n-au cum să se îngraşe din cauza dulciurilor].
              Misa... is the shitty little girl. Totuşi Misa mi-a amintit de Lizzy din Kuroshitsuji [*Misa* Raaiitooo~ *Lizzy*Ciiiiieeeruuu~]. La început mi-a plăcut figura ea, parcă aducea ceva fresh acţiunii. Apoi a devenit o păpusă cu care Light s-a jucat mai ceva ca la grădiniţă.
              Near şi Mello : Deşi nu se compară cu smexyu' de L [ce dreaq zic, Mello is mah forevă' love], au fost şi ei prea buni. Doar l-au bătut pe Light, nu? Near mi se părea copia fidelă a lui L, iar Mello...are aceeaşi ambiţie obsedantă ca şi Light.
              În rest, personajele cele mai notabile sunt Shinigami [deşi don'şoru Sutcliff din Kuro e muuult mai smexy cu drujba lui rox <3]. Oricum, toată înşirătura de personaje a fost destul de bine inspirată.
              Death Note...şi mă refer la carnet în sine : este un obiect care oscilează între deathsythe-urile shinigamilor din Kuroshitsuji şi pergamentele de invocare din Naruto. Cică =)) [thoamne ce mai descriere :>]. Mi s-a părut că e un pic exagerat, dar dacă fac rost de un Death Note [hârtie originală oameni buni, nu vă gândiţi la crime] sigur n'am să scriu nume în el. Că anu' trecut la Niji tare'mi mai făceau cu ochiul Death Note-urile alea din partea de merchandise...
              Astfel că mi-am pierdut o oră din după-amiază fără regrete. Pentru cei care doresc o serie inovativă, frumoasă şi constructivă, recomand Death Note. Pentru cei mai mici de 12 ani sau pentru cei care n-au răbdare [sau capacitate mintală, că doar sunt mulţi] să vadă o serie greoaie, atunci zât >:P.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 
back to top