Passionate, gun, trainwreck, memories, summer, electric, lullaby, senseless, song, sadist :|

HAI SĂ NE JUCĂM ÎMPREUNĂ. CE CIUDAT SUNĂ ACUM, CÂND ACEL SENTIMENT INOCENT A DISPĂRUT DE MULT. HAI SĂ ZBURĂM. NU, O SĂ STĂM PE PĂMÂNTUL ĂSTA ŞI O SĂ ZÂMBIM SARCASTIC PÂNĂ CÂND CINEVA SE VA PRINDE CĂ SUNTEM EXTRAORDINARI. PENTRU CĂ SUNTEM.

joi, 19 august 2010

Within Temptation - The Heart Of Everything

Within Temptation este o formaţie de rock simfonic originară din Olanda. Personal, îmi plac pentru că îmbină elemente care nu sunt specifice muzicii rock ( ex.: flaut ) cu anumite caracteristici metal. Formaţia a fost fondată de Robert Westerholt (chitară) şi pe atunci iubita sa Sharon den Adel (voce). Faptul că formaţia a fost formată de un cuplu a influenţat total ascensiunea acestea şi formaţia în sine, cei doi fiind căsătoriţi şi având doi copii. Vocea vocalistei Sharon den Adel se clasează în gama mezzo-sopranelor; personal mie îmi place foarte mult cum cântă, are o voce plăcută, nu neapărat potrivită pentru muzica rock. Dar oricum ar fi, fără Sharon den Adel Within Temptation n-ar fi unic. Cred că vocea ei a influenţat foarte mult muzica formaţiei, rock-ul simfonic neputând fi cântat de oricine.
Albumul "The Heart of Everything" diferă de muzica compusă de Within Temptation până atunci. În primul se observă clar că dă spre comercial. Cel puţin mie aşa mi se pare, dar oricum ar fi, tot e extraordinar. Îl ascult de vreo 2 săptămâni şi tot nu mă plictisesc. Asa sunt eu, nu mă plictisesc de muzica rock niciodată. =]]



Within Temptation
The Heart Of Eveything

1. The Howling
2. What Have You Done (featuring Keith Caputo)
3. Frozen
4. Our Solemn Hour
5. The Heart Of Everything
6. Hand Of Sorrow
7. The Cross
8. Final Destination
9. All I Need
10. The Truth Beneath The Rose
11. Forgiven

1. The Howling - Melodia asta a fost prima melodie Within Temptation pe care am ascultat-o. Lăsând deoparte faptul că este compusă pentru promovarea unui joc video (The Chronicles of Spellborn), melodia este genială. Dă mai mult înspre rock gotic, iar vocea lui Sharon este mixată îndeajuns încât să nu se exagereze. Un foarte bun început pentru album.
2. What Have You Done (feat. Keith Caputo) - A doua melodie Within Temptation pe care am ascultat-o. =]] Se continuă cu acelaşi sound ca în "The Howling". Melodia are aceeaşi tentă comercială şi cred că nici mixajele nu lipsesc. Versurile însă sunt foarte interesante "Would you mind if I killed you?/Would you mind if'd try to?".
2. Frozen - Al treilea single al albumului, după cele două de sus. Se continuă cu acelaşi sound, poate câteva aranjamente mai diferită. Ce diferă este că vocea vocalistei este mai clară, nemixată. Melodia asta îmi aduce aminte de momentele în care-mi îngheaţă picioarele. Momente care sunt cam prea dese, ceea ce mie mi se pare super tare.
3. Our Solemn Hour - Ei bine, aici începe să se observe originalitatea formaţiei. Din câte am înţeles eu din versuri, tema cântecului este războiul. Are acea tentă apocaliptică care pe mine mă face să mă uit spre cer. Versurile sunt geniale, mai ales inserţiile de limbă latină. Vocea lui Sharon de Adel este pusă în valoare de orchestră.
4. The Heart Of Eveything - Se continuă pe aceeaşi linie ca în "Our Solemn Hour", dar intervin elementele metal şi mixajele mai vizibile. Melodia chiar reprezintă întregul album, are un pic din toate. Versurile sunt simple, dar expresive. Îmi place pentru că mă readuce la realitate, are un mesaj foarte puternic : "Open up your eyes/ Save yourself from fading away, now"
5. Heart Of Sorrow - Se introduc pianul şi vioara, dar se continuă cu elementele rock. Versurile sunt extraordinare, expresive. Din punct de vedere al versurilor, Hand Of Sorrow este melodia mea preferată de pe album. "The curse of his powers tormented his life/ Obeying the crowd was a sinister price/ His soul was tortured by love and by pain/ He surely would flee but the oath made him stay".
6. The Cross - Melodia mea preferată de pe album. Se îndepărtează un pic de elemenetele rock prezente până acum, se adaugă elementele simfonice. Nu te zgârie pe urechi aşa de tare, într-un fel plăcut.Versurile sunt foarte frumos armonizate cu melodia. Pură simfonie.
7. Final Destination - Se continuă cam pe acelaşi ton, dar zgâriatul ăla de urechi atât de tare revine. Vocea lui Sharon este mixată, ceea ce te face să-ţi dai seama că dacă ar cânta mai jos, ar suna ca una dintre acele vampe din filmele de groază. Melodie care mă face să ţip. "I can’t stand the fear inside me/ Cause it’s leading me astray/ And it will be my ending"
8. All I Need - Se mai liniştesc apele =]]. Vocea ei este perfectă, cu urechea mea n-am auzit vreun mixaj. Eu îl văd ca pe un cântec de dragoste, îmi aminteşte de blond sau de...blond. Numai de blond. Aş putea cânta melodia asta oriunde. Mă face să plâng fără să vărs o lacrimă.
9. The Truth Beneath The Rose - Ieşim din starea de amorţeală şi ne întoarcem la rockul simfonic specific. La melodia asta greşesc mereu versurile, chiar dacă sunt simple. Vocea e mult prea sus ca să mai fi atent şi la cuvinte. Mă face să visez că zbor."Is it a sin to seek the truth/ The truth beneath the rose"
10. Forgiven - Cântecul a fost lansat pentru promovarea următorului Within Temptation disc, "Black  Symphony" Melodia asta îmi înmoaie picioarele. Vocea lui Sharon este pur şi simplu incomparabilă. Melodia asta îmi aminteşte de cineva care avea obiceiul să se joace cu părul meu. Încheierea perfectă după atâta zgâriat pe urechi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 
back to top